جایی که پادشاه بحرین از وحدت سخن می‌گوید!

جایی که پادشاه بحرین از وحدت سخن می‌گوید!
چهارشنبه 30 بهمن 1392 - 18:32

العالم - پادشاه بحرین که در هند به‌سر می‌برد، طی سخنانی در کنار مقبره "مهاتما گاندی" درباره رهبر فقیر هند گفت: گاندی فردی معتقد به اهداف و مواضع خود بود که با اقداماتش توانست وحدت و چندگانگی را در هند حفظ کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سخنان "حمد بن عيسى آل خليفه" در حالی عنوان می شود که نیروهای پلیس و امنیتی رژیم آل خلیفه در مدت حکمرانی این خاندان در بحرین همواره حقوق شیعیان این کشور را که جمعیتی بالغ بر 70 درصد مردم بحرین را شامل می شوند، پایمال کرده، به ویژه آن که در 3 سال گذشته شیعیان این کشور با شدیدترین اقدامات امنیتی سرکوب شده اند. 

صوت المنامه گزارش داد: "ای احمد" وزیر مشاور در امور خارجه هند و رئیس تیم تشریفات این وزارتخانه به همراه شاه بحرین به دیدار مقبره گاندی رفتند و حمد بن عیسی آل خلیفه تاجی از گل را بر روی قبر مهاتما گاندی رهبر نهضت ضد استعمار هند گذاشت و طبق سنت های اصیل هندی، به مدت یک دقیقه به نشانه احترام سکوت کرد.

شاه بحرین در پایان بازدید از مقبره گاندی طی سخنرانی گفت که سفر به جمهوری هند که دوست بحرین است، مایه خرسندی بوده و دراین دیدار با "برناب موخرجی" رئیس جمهوری و "مان موهانگ سینگ" نخست وزیر هند و بسیاری از مسئولان دولت هند دیدار کردم.

وی افزود: میراث جاودان زندگی گاندی و اصول و اعتقادات وی، تحسین برانگیز است و نمی توان به آن بی توجه بود.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها