شناسایی هویت یکی از 2 عامل انفجار بیروت

شناسایی هویت یکی از 2 عامل انفجار بیروت
پنج‌شنبه 1 اسفند 1392 - 12:29

العالم - سازمان اطلاعات ارتش لبنان اعلام کرد: نضال هشام المغیر ازاتباع فلسطینی ساکن جنوب لبنان یکی از مجریان حمله تروریستی دیروز به رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بیروت است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تحقیقات سازمان اطلاعات ارتش لبنان نشان می دهد: نضال هشام المغیر یکی از عناصر وابسته به گروه تروریستی موسوم به گردانهای عبدالله عزام و از یاران احمد الاسیر شیخ سلفی تندرو، یکی از 2 تروریستی است که در دو انفجار دیروز جلوی رایزنی فرهنگی ایران در بیروت دست داشته است.

سازمان اطلاعات ارتش لبنان تصویر نضال هشام المغیر را منتشر کرد و پس از آن، خانواده نضال محل اقامت خود در منطقه البیساریه را ترک کردند؛ اما پدرش هنوز در اختیار سازمان اطلاعات ارتش است.

این درحالی است که اشخاص ناشناس خانه و خودروی تروریست نامبرده را به آتش کشیده اند.

ارتش لبنان همچنین زهیر مراد بازیکن فوتبال باشگاه راسینگ را به اتهام مشارکت در اقدامات تروریستی بازداشت کرد.

در دو انفجار دیروز در نزدیک رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و دفاتر شبکه های العالم و المنار در منطقه بئر حسن در جنوب بیروت هشت نفر کشته و بیش از 100 نفر دیگر زخمی شدند.

گروه تروریستی گردانهای عبدالله عزام مسئولیت این حمله را به عهده گرفت. این گروه پیشتر نیز مسئولیت حمله به نزدیک سفارت ایران در بیروت را برعهده گرفته بود که در جریان آن رایزن فرهنگی ایران به شهادت رسیدند و شماری زخمی شدند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها