60 کشته در اوکراین و هشدار روسیه درباره جنگ داخلی

60 کشته در اوکراین و هشدار روسیه درباره جنگ داخلی
پنج‌شنبه 1 اسفند 1392 - 19:53

منابع پزشکی مخالفان اوکراینی، از کشته شدن 60 نفر از معترضان در درگیری های پایتخت این کشور خبر دادند؛ وزیر خارجه روسیه نیز در خصوص تلاشها برای ایجاد جنگ داخلی در اوکراین هشدار داد.

به گزارش پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع پزشکی مخالفان دولت اوکراین اعلام کرد، در جریان اعتراضات و درگیری های خیابانی در کیف پایتخت این کشور بیش از 60 نفر از مخالفان بر اثر شلیک گلوله کشته شده اند.
از سوی دیگر "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه نیز با انتقاد شدید از تهدید اتحادیه اروپا مبنی بر امکان تصویب تحریم علیه دولت اوکراین، این اقدام را تلاش برای ایجاد آشوب و جنگ داخلی توصیف کرد.
وزیر خارجه روسیه با انتقاد شدید از آمریکا و اتحادیه اروپا به علت حمایت از مخالفان اوکراینی، این اقدام آنها را به منزله تلاش برای به آشوب کشیدن این کشور دانسته است.
لاوروف در یک کنفرانس خبری در بغداد، اقدام امریکا در زمینه تحریم دولت اوکراین را به منزله گامی در راستای تشویق افراطیون به  ادامه خشونت ها، دانست.
وزارت کشور اوکراین از مردم کیف پایتخت این کشور درخواست کرده است از خروج از منازل و رفتن به مرکز شهر که شاهد درگیری مسلحانه طرفداران و مخالفان دولت است، خودداری کنند.
این در حالی است که به گفته منابع خبری اوکراینی با وجود موافقت رئیس جمهور اوکراین و مخالفان برای برقراری آتش بس، در درگیری‌های امروز پنج شنبه در شهر کی‌یف حداقل 21 نفر کشته شده اند.
بحران سیاسی اوکراین از نوامبر گذشته پس از مخالفت یانوکویچ با امضای قرارداد تجارت آزاد با اتحادیه اروپا آغاز شده است. این بحران تاثیر منفی زیادی بر وضعیت اقتصادی اوکراین داشته است. روسیه نیز که پیش از این قول اعطای کمک مالی 15 میلیارد دلاری به اوکراین را داده بود با تحولات اخیر این کشور ظاهرا تمایلی برای اعطای این کمک ندارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها