افشای اتحاد سری عربستان واسراییل علیه سوریه

افشای اتحاد سری عربستان واسراییل علیه سوریه
جمعه 2 اسفند 1392 - 11:35

العالم - یک پایگاه تحلیلی کانادایی فاش کرد که همپیمانی "اسرائیل" و عربستان سعودی با اجازه آمریکا و در ادامه حمایت سری نظامی کاخ سفید از شورشیان در سوریه صورت گرفته است چون آنها اطلاع کامل دارند که بیشتر عناصر مسلح در سوریه گروههای تکفیری و فرقه گرا هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، پايگاه مطالعاتي "گلوبال ريسرچ"کانادا در گزارشی با عنوان " اولویت اسرائیل و عربستان در سوریه، عملیات سری نظامی و راهبردی است" به بررسی موضوع اتحاد رژیم صهیونیستی و سعودی ها به هدف نابودی سوریه پرداخت و نوشت : دولت باراک اوباما برای اعمال فشار بر دولت سوریه، سیاست هویج و چماق را بکار گرفت، اما مذاکرات ژنو2 که به تازگی انجام شد شکست استراتژی این کشور را در مقابل استراتژی حکومت سوریه و متحدان آن آشکار ساخت و بنا به اخبار دریافتی، آمریکا به ناچار ارسال محموله های جدید اسلحه را برای گروه های مسلح در سوریه همزمان با اعلام ارتش سوریه برای ورود به منطقه استراتژیک "القلمون" و همرز با لبنان، از سرگرفت.

در ادامه این مقاله آمده است که"اسرائیل" به طور آشکار از نابودی سوریه و جنگ با حکومت بشار اسد ابراز خشنودی می کند و گزارشهای چندی در این باره اثبات می کند که انتقال صدها عنصر مسلح جهت درمان به بیمارستان های اسراییل و بازگشت آنها به سوریه پس از مداوا همراه با مبالغ مالی هنگفتی که تل آویو در اختیار آنها قرار داده است، به همین منظور صورت می گیرد.

"گلوبال ريسرچ" بر این باور است که عربستان به عنوان شریک راهبردی "اسرائیل" در منطقه، از نظر مادی و سیاسی تاثیر زیادی در حمایت از گروههای تکفیری در زمینه تجزیه سوریه و فروپاشی این کشور بر عهده دارد.

بر اساس این گزارش، اقدام عربستان سعودی و برخی از کشورهای حوزه خلیج (فارس) در شعله ورکردن احساسات فرقه ای و طایفه ای، با ماهیت سیاسی صورت می گیرد.

در پایان این گزارش آمده است که تلاشهای اخیر عربستان درباره ستیزه جویان افراطی در سوریه، تا حد زیادی ساختگی و تاریخ مصرف گذشته است؛ زیرا رهبران سعودی؛ به گروهک (تروریستی) القاعده و دیگر گروههای تندور به عنوان وکلای خود در دیگر کشورهای منطقه نگاه کرده و این گروهها را ضد تهدیدات حقیقی علیه خود در این کشورها می دانند.

این رویکرد عنصر بسیار مهمی در قاموس سیاست خارجی عربستان به ویژه برای اجرای عملیات های سری آن به شمار می آید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها