fرای یهودی سازی بیشتر صورت می گیرد

وضع مالیات های نجومی علیه فلسطینیان در قدس

وضع مالیات های نجومی علیه فلسطینیان در قدس
جمعه 2 اسفند 1392 - 19:11

رژیم صهیونیستی در راستای یهودی سازی بیشتر شهر اشغالی قدس با وضع عوارض و مالیات های نجومی برای خانه های شهروندان فلسطینی و بالابردن هزینه های مجوز ساخت و نوسازی تلاش می کند که آنها را وادار به ترک این شهر کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "احمد موسی صیام" یکی از این شهروندان فلسطینی ساکن محله الفاروق در منطقه سلوان شهر اشغالی قدس است که از دهه نود قرن گذشته برای دریافت مجوزهای متعدد مجبور شده است که مبالغ زیادی را به شهرداری رژیم صهیونیستی در این شهر پرداخت کند اما باز هم موفق به دریافت مجوز و پروانه پایان کار خانه خود نشده است، و همین امر باعث شده که خانه اش در معرض تخریب قرار گیرد.

کارکنان شهرداری رژیم صهیونیستی در شهر اشغالی قدس اخیرا یک فیش پرداخت به مبلغ 248 هزار شیکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) را برای احمد موسی صیام تحت عنوان عوارض و مالیات نوسازی - درچارچوب مقدمات صدور پروانه پایان کار- ارسال کردند.

داود صیام فرزند احمد صیام امروز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که پدرش دو هفته پیش 29800 شیکل به صورت نقدی به خاطر قرار داشتن خانه آنها در کنار خیابان به شهرداری پرداخت کرد اما وقتی رسید فیش پرداختی را به شهرداری برد با گفته های غیرمنتظره یکی از کارمندان روبرو شد که از وی خواست 248هزار شیکل دیگر را نیز به صورت نقدی تحت عنوان عوارض و مالیات نوسازی – درچارچوب مقدمات صدور پروانه پایان کار- واریز کند.

داود صیام از وضع چنین مبلغ زیادی برای پدرش ابراز تعجب کرد و گفت، مسئولان رژیم صهیونیستی با این کار می خواهند شرایط بسیار دشواری را بوجود بیاورند تا ما توان پرداخت این مبلغ را نداشته باشیم و سپس خانه را به این بهانه تخریب کنند.

وی خاطرنشان کرد که سه سال پیش، دادگاه شهرداری جلسه ای را برگزار کرد و قاضی به پدرش گفت که اگر در تاریخ 18 ماه مارس سال 2014 میلادی بدون مجوزهای لازم و پروانه ساخت در دادگاه حاضر نشود، خانه را تخریب و او را بازداشت خواهد کرد.

داود صیام این سوال را مطرح کرد که این مبلغ زیاد را از کجا بیاوریم ؟ چگونه قبل از جلسه دادگاه خواهیم توانست این مبلغ را یکجا پرداخت کنیم؟

وی خاطرنشان کرد: پدرم در مجموع برای تخلفات و هزینه وکلا و مهندسان از آغاز طرح پرونده در دادگاه و برای دریافت مجوزهای خانه در مجموع تاکنون حدود 200 هزار شیکل پرداخت کرده است. وی از جمله 71 هزار شیکل در دهه 90 پرداخت کرده بود زیرا مسئولان شهرداری گفته بودند که تخلفی را در زمینه ساخت و ساز مرتکب شده است.

داود صیام گفت: این ساختمان دو طبقه واقع در محله فاروق در منطقه سلوان در دهه نود احداث شد و پدر، مادر و علاء برادرش و همسر وی و یک کودک و برادرش مصطفی و دو خواهر در طبیه اول زندگی می کنند اما داود با همسرو چهار فرزندش در طبقه دوم  زندگی می کند که زیربنای دو طبقه، 191 متر مربع است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها