دلیل مخالفت بحرینی‌ها با توافقنامه امنیتی شورای همکاری

دلیل مخالفت بحرینی‌ها با توافقنامه امنیتی شورای همکاری
يکشنبه 4 اسفند 1392 - 08:31

دولتهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در 13 نوامبر 2012 درباره نسخه جدیدی از همکاری‌های امنیتی با یکدیگر به توافق رسیدند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این توافقنامه درحالی مطرح شد که همه گروه ها و جریانهای ملی‌گرا در کشورهای عضو شورای همکاری از دهه نود میلادی بارها مخالفت خود را با چنین طرح‌هایی اعلام کردند.
سایت جمعیت وفاق بحرین به نقل از گروه های ملی‌گرا و مخالف بحرینی نوشت: بندهای نسخه جدید توافقنامه امنیتی، با وجود اعمال برخی تغییرات همچنان ضد شهروندان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است. این توافقنامه حتی در کویت نیز که نسبت به دیگر کشورهای عضو این شورا مردم آن از آزادی نسبی بیشتری برخوردارند، با واکنش مردم مواجه شد.
اکثر نمایندگان مجلس امت کویت مخالفت خود را با این توافقنامه امنیتی اعلام کرده و با پشتیبانی افکار عمومی تأکید کردند که آن را در مجلس نمی‌پذیرند.
استقبال ملتهای منطقه از هر گامی برای اتحاد کشورها برای پیشرفت رو به جلو است و نه بدترشدن اوضاع. مسائل مطرح شده در این توافنقامه با الگو گرفتن از عقب مانده ترین رژیم‌ها، آن را بر دیگر کشورهای عضو شورای همکاری تحمیل می کند.
اعضای مجالس نمایندگان و شورا در بحرین از ژوئیه 2013 در سایه غفلت افکار عمومی داخلی و دیگر کشورهای عضو شورای همکاری، این توافقنامه را اجرایی کردند، و امنیت شهروندان بحرینی را در داخل کشور و دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در معرض تهدید قرار دادند.
به همین دلیل رژیم بحرین به جنایتی تاریخی در حق مردم این کشور و همه مردم در کشورهای عضو شورای همکاری دست زد. در ژوئیه 2013 گروه های ترقی‌خواه و دموکراتیک در کویت و بحرین به صورت مشترک این توافقنامه را محکوم کرده و در خصوص شتابزدگی مسئولان دو کشور برای اجرایی کردن آن هشدار دادند.
گروه‌های مخالف و ملی‌گرای بحرینی این توافقنامه امنیتی را نقض آشکار حقوق مردم و تن دادن به دستورات کشورهای با نفوذ و درعین حال مرتجع می دانند. این توافقنامه به صورت آشکار با مواد قانون اساسی در خصوص آزادی‌های فردی و اجتماعی در تناقض است.  به همین دلیل همه گروه ها و شخصیت های ملی بحرینی باید مخالفت خود را با آن اعلام کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها