هلاکت یکی از سران جبهه النصره در سوریه

هلاکت یکی از سران جبهه النصره در سوریه
يکشنبه 4 اسفند 1392 - 10:37

در ادامه درگیری داخلی گروه های تروریستی در سوریه، یکی از سران جبهه النصره به دست عناصر گروه داعش در شهر حسکه در شمال این کشور به هلاکت رسید.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سخنگوی گروه مسلح موسوم به "ارتش آزاد" سوریه اعلام کرد که یکی از سران جبهه النصره در جریان درگیری‌ها با جنگجویان گروه موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" (داعش) نزدیک شهرک "مرکده" در جنوب استان حسکه به هلاکت رسید.
"عمر ابولیلی" به خبرگزاری دولتی "آناتولی" ترکیه گفت: "احمد الخلیف الاسماعیل" ملقب به "ابوجندل" امیر جبهه النصره در منطقه بوکمال در استان دیرالزور درشرق سوریه روز جمعه در جریان درگیری با عناصر داعش در نزدیک شهرک مرکده کشته شد.
وی افزود: پنج تن دیگر از عناصر دیگر جبهه النصره نیز در جریان درگیری با گروه داعش از پای در آمدند. 17 نفر نیز از گروه داعش در جریان این درگیری کشته و 8 نفر زخمی و هشت نفر دیگر از آنها نیز به اسارت جبهه النصره درآمدند.
ابولیلی تصریح کرد: جبهه النصره در جریان حمله روز جمعه خود به گروه داعش در شهرک مرکده تلاش می کرد که این گروه را از آخرین محل تمرکزش در شرق سوریه بیرون براند، و خطوط امدادرسانی آن از عراق را به طور کامل قطع کرده و این گروه را وادار به عقب نشینی به منطقه الشدادی کند.
این سخنگو خاطرنشان کرد: ابوجندل دو سال قبل از عراق به سوریه آمد و همکاری خود را با جبهه النصره آغاز کرد، ولی بدست گروه داعش کشته شد زیرا با شیوه این گروه اختلاف نظر داشت.

پربیننده ترین خبرها