در اوکراین چه می گذرد ؟

در اوکراین چه می گذرد ؟
يکشنبه 4 اسفند 1392 - 12:19

رییس جمهور اوکراین رویدادهای این کشور را کودتا توصیف کرد و گفت که هرگز از سمت خود استعفا نمی کند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "ویکتور یانکوویچ"در مصاحبه تلویزیونی دیروز تاکید کرد که قوانینی را که پارلمان اوکراین به تازگی تصویب کرده، امضا نمی کند و این قوانین فاقد مشروعیت است.
وی با بیان این که تمام آنچه در پارلمان اوکراین اتفاق می افتد، جرم است و مخالفان اوکراینی نیز مجرم هستند، تاکید کرد که قصد ندارد کشور را ترک کند زیرا همچنان رییس جمهور قانونی اوکراین است و در این خصوص به تضمین هایی از میانجی های بین المللی دست یافته است.
یانکوویچ با اشاره به این که از جامعه بین الملل تقاضا خواهد کرد که افراطی ها را متوقف کنند، گفت: تمام توان خود را برای جلوگیری از ادامه خونریزی در اوکراین و حمایت از شهروندان به کار خواهد گرفت.
خاطرنشان می شود که اکثر نمایندگان پارلمان اوکراین به برکناری ویکتور یانکوویچ، رییس جمهور این کشور رای مثبت داده اند. همچنین پارلمان اوکراین، روز گذشته روز 25 ماه مه را به عنوان زمان اجرای انتخابات پیش از موعد ریاست جمهوری تعیین کرد. 

برخی از خبرگزاری‌ها اعلام کرده‌اند که ویکتور یانوکوویچ، پایتخت اوکراین را به مقصد نامعلومی ترک کرده است. مخالفان نیز اعلام کرده‌اند که کنترل مجلس، مقر دولت و بنای ریاست جمهوری را به دست گرفته‌اند.
بعد از ظهر جمعه نیز مجلس اوکراین با ۳۱۰ رای موافق و ۵۴ رای مخالف طرح آزادی "یولیا تیموشنکو" نخست‌وزیر پیشین این کشور را که اکنون به نماد مخالفان تبدیل شده است، تصویب کرد.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها