مراسم تبرک با "زمزم" در ناوگان پادشاهی مغرب

مراسم تبرک با
يکشنبه 4 اسفند 1392 - 16:35

نیروی دریایی پادشاهی مغرب، ناوگان دریایی و هوایی خود را با آب زمزم تبرک می‌کند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "الایام" مغرب در گزارشی نوشت: قبل از ورود شاهزاده "مولای رشید" به ناوچه "محمد ششم" در مراسم تحویل آن، روی ورودی و اطراف ناوچه آب زمزم پاشیده شد.
این روزنامه افزود: این اقدام شاهزاده، فرایندی است که به صورت معمول در نیروی دریایی پادشاهی اجرا می شود، به صورتیکه روی همه تجهیزات و تسلیحات و هواپیماها و ناوهای جدید برای تبرک آب زمزم پاشیده می شود. همچنین هواپیمایی که جان "حسن الثانی" را در جریان کودتای شکست خورده سال 1972 نجات داد، به مکه منتقل و در آنجا با آب زمزم شستشو داده شد. مسئولان پروازهای پادشاهی در دوره "حسن دوم" یا "محمد ششم" قبل از پرواز هواپیما همواره داخل آن قرآن می خوانند و اسفند دود می‌کنند.
تبرک با آب زمزم در مغرب آن هم در عالیترین سطوح حاکمیت درحالی است که وهابیها و جریانهای افراطی در عربستان سعودی هرگونه تبرک جستن و حتی زیارت امامان، پیامبران و بزرگان را شرک می‌دانند و بر اساس همین تفکر باطل خود پیروان مذاهب مختلف را به کفر متهم می‌کنند. این مسأله همچنین بار دیگر ثابت می‌کند که وهابیت و جریانهای افراطی وابسته به آن در عربستان سعودی و منطقه تنها طرفی هستند که پیروان مذاهب و ادیان مختلف را تکفیر می‌کنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها