ازدواج اجباری دختران معصوم سوری با تروریستهای داعش

ازدواج اجباری دختران معصوم سوری با تروریستهای داعش
يکشنبه 4 اسفند 1392 - 21:48

العالم - تعداد زیادی از خانواده های سوری ساکن در استان های "الرقه" و "حلب" اعلام کردند عناصر گروهک تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به "داعش" آنها را تحت فشار قرار می دهند تا به ازدواج دخترانشان با افراد این گروهک تن دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در حالی که کشتار و ویرانی در سوریه همچنان ادامه دارد، تروریست ها علاوه بر آواره کردن مردم این کشور و اشغال برخی مناطق، در اقدامی غیر انسانی شهروندان را وادار به پذیرش ازدواج آنها با دختران سوری می نمایند و در بیشتر موارد با تهدید به قتل خانواده ها را مجبور به پذیرش این امر می نمایند.
به نوشته روزنامه الشرق الاوسط، ازدواج تروریست های خارجی با دختران سوری غالبا بیش از دو ماه دوام ندارد. زیرا افراد این گروهک ها همواره در حال انتقال از جبهه ای به جبهه دیگر هستند.
"منذر الصلال"، فعال حقوق بشر سوری نیز در این رابطه گفت: پدیده ازدواج دختران سوری با تروریست های خارجی در مناطق حومه حلب که به عنوان پایگاهی برای تروریست ها محسوب می شود در دوره اخیر افزایش چشمگیری داشته است.
وی افزود: به دنبال بازداشت یکی از سرکردگان داعش توسط نیروهای ارتش آزاد، در خودروی وی، تعدادی سند ازدواج پیدا شده است.
پدیده تحت فشار گذاشتن سوری ها برای پذیرش ازدواج دخترانشان با سرکردگان و اعضای گروهک های تروریستی در حالی است که مردم بیشترمناطق سوریه، به علت داشتن ویژگی های عشایری بر شناخت کامل خواستگار و خانواده و اصل و نسب وی تأکید فراوانی دارند.
حدود دو هفته پیش یک دانشجوی دختر 22 ساله سوری به نام فاطمه عبدالله عبو در استان "الرقه" که به دلیل اصرار پدرش بر ازدواج با یک تروریست مهاجر تونسی عضو داعش دست به خودکشی زد.
این امر باعث بر انگیخته شدن خشم بسیاری از اهالی این منطقه عشایرنشین که مردم آن همچنان بر اصول و سنت های دیرین خود پایبندند، شده و بازتاب های فراوانی را به همراه داشته است.
این فعال سوری اظهار داشت: به رغم آن که خانواده های بسیاری از تروریست های خارجی همراه آن ها به سوریه آمده اند، جوانان آنها بیشتر ترجیح می دهند با دختران سوری ازدواج کنند و این امر باعث بوجود آمدن چالش های اجتماعی فراوان و بازتاب های منفی به ویژه در مناطق عشایر نشینی که خانواده ها دارای تعصبات خاصی نسبت به دخترانشان هستند، شده است.
برخی از منابع مخالف سوریه در رقه نیز اظهار داشتند یکی از سرکردگان داعش، به دنبال ازدواج با یک دختر سوری به شدت وی را مورد ضرب و شتم قرار می دهد که در نتیجه آن، دختر مذکور در بیمارستان بستری شده است.
به دنبال کنترل تشکیلات تروریستی دولت اسلامی عراق و شام "داعش" در رقه و شکست سایر کروههای مخالف در بیرون راندن آن از این منطقه، سران این تشکیلات بیش از پیش بر نفوذ در جامعه این منطقه تأکید دارند که از آن جمله ازدواج اجباری یا به روش سنتی با دختران این منطقه است.
تشکیلات داعش اخیرا همچنین اقدام به اجبار شهروندان به پوشش خاصی در اماکن عمومی کرده و دو زن از اهالی این منطقه را به دلایل واهی در انظار عمومی شلاق زده است.

پربیننده ترین خبرها