دولت مصر استعفا کرد

دولت مصر استعفا کرد
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 14:01

خبرنگار العالم در مصر از استعفای دولت "حازم الببلاوی" خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مدت کوتاهی پس از اعلام استعفای دولت مصر، "حازم الببلاوی" در اظهاراتی تلویزیونی با تأیید این موضوع گفت: این استعفا در پی چندین شکست صورت می گیرد.
وی افزود: مصر نیازمند تلاش همه مردم این کشور و حمایت کل جامعه است.

الببلاوی خاطرنشان کرد، دولت تحت نظارت ملت کار می‌کند و مسئولیت بزرگی برعهده مردم است. مصر اکنون در معرض خطرات بسیاری قرار دارد و اکنون زمان مناسبی برای مطالبات فرقه‌ای و منافع شخصی نیست.
الببلاوی تأکید کرد: خطراتی که در پیش روی ما قرار دارند اندک نیستند و ما باید بین این دو راه یکی را انتخاب کنیم؛ یا اینکه در حمایت از منافع کشور، منافع خودمان را قربانی کنیم، و یا اینکه بدون توجه به منافع مصر بر منافع فرقه‌ای خود تمرکز کنیم.

روزنامه مصری الفجر از نشست فوق العاده وزیران این کشور خبر داد.

در همین حال منابع خبری مصری اعلام کردند که "ابراهیم محلب" مامور تشکیل کابینه شده است.

ابراهیم رشیدی محلب محمد متولد سال 1949 میلادی و دارای مدرک مهندسی از دانشگاه قاهره است و ریاست شرکت "المقاولون العرب" یکی از شرکت‌های پیشتاز در عرصه ساخت و ساز در خاورمیانه را به عهده دارد.

وی وزیر اسکان و توسعه عمرانی در دولت حازم الببلاوی بوده است.

پیش از این گزارش‌هایی درباره احتمال تعدیل در کابینه دولت به منظور فراهم کردن شرایط برای حضور "عبدالله السیسی" وزیر دفاع مصر، در انتخابات مطرح شده بود اما هنوز مشخص نیست که دلیل استعفای دولت حازم الببلاوی چیست.

منابع خبری اعلام کرده اند که الببلاوی به زودی بیانیه‌ای در این زمینه صادر خواهد کرد.  

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها