اعترافات نعیم عباس درباره حوادث لبنان

اعترافات نعیم عباس درباره حوادث لبنان
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 14:58

"نعیم عباس" فلسطینی که به تازگی دستگیر شده است، اطلاعات بسیاری درباره اکثر حوادث امنیتی که اخیرا در لبنان رخ داده است، دراختیار دارد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "الاخبار" لبنان نوشت: اطلاعات جدیدی که از روند بازجویی نعیم عباس درز کرده، نشان می دهد وی مسئولیت عملیات انفجار الرویس در 15 اوت گذشته را نپذیرفته است.

با وجود اینکه وی اعتراف کرده است که خودروی بمب گذاری شده را 9 ژوئیه گذشته در پارکینگ «مرکز همکاری اسلامی» در "بئر العبد" قرار داده، اما گفته است از پارک کردن خودروی بمب گذاری شده "بی ام و" خودداری کرده است. وی همچنین در اعترافاتش از وجود ارتباط افراد «هسته خفته» با اجرای این عملیات پرده برداشته است.

اطلاعات به دست آمده از اعترافات نعیم عباس نشان می دهد بین افراد «هسته خفته» و گروه «عبدالله عزام» ارتباط وجود دارد. وی فاش کرد که این گروه های تروریستی مغز متفکر عملیات الرویس (در حومه جنوبی بیروت) است.

اما درباره انفجار بئرالعبد، گفته است شخصا برای بررسی محل هدف قرار گرفته وارد آن شده و اسامی شماری از افرادی را که با او در این عملیات همکاری کرده اند، فاش کرده است. وی همچنین به مسئولیت خود در ماجرای دو خودروی بمب گذاری شده که در حاره حریک منفجر شده است اذعان کرد و گفت دو جوانی که در ایست و بازرسی ارتش کشته شدند دو انتحاری از دو کشور عربی خلیج فارس بودند که قبل از اجرای حمله انتحاری برای دریافت کارت شناسایی جعلی راهی اردوگاه عین الحلوه بودند.

اداره اطلاعات امنیت داخلی لبنان طی دو ماه گذشته توانست افراد اجرایی «هسته خفته» را به دام بیندازد.

در همین زمینه یک گشتی سازمان اطلاعات ارتش لبنان، فرد مظنونی به نام "حسین قاسم الاطرش" را در منطقه مرزی "قاع" بازداشت کرد. براساس اطلاعات به دست آمده، این فرد به اتهام ارتکاب جرایم بسیاری مانند انفجار و قتل تحت تعقیب بود.

یادآور می شود فرد بازداشت شده برادر ابراهیم قاسم الاطرش است. این شخص خطرناک ترین فرد تحت تعقیب در عرسال است و براساس تحقیقات، وی مغز متفکر چند عملیات ضد امنیتی و انفجار در لبنان است.

اطلاعات همچنین حاکی است که دو تن از برادرزاده های وی در سوریه بوده اند که یکی از آنان به هلاکت رسید و یکی دیگر هم دستگیر شده است. یکی دیگر از برادرزاده های وی نیز در منطقه عرسال هنگام انتقال خودروی بمبمگذاری شده از سوریه به داخل لبنان، به هلاکت رسید. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها