کردهای سوریه "داعش" را از "تل براک" بیرون راندند

کردهای سوریه
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 15:04

یگان‌های حمایت از کردهای سوریه (YPG) در ادامه درگیری با گروه های مسلح و تروریستی، عناصر داعش را از شهر "تل براک" بیرون راندند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در تازه ترین درگیری کردهای سوریه با گروه های تروریستی، یگان های حمایت از کردها در عملیاتی در شهر "تل براک" در حومه جنوبی شهر "قامشلی" مقر گروه های تروریستی "داعش"، "جبهه النصره" و "احرار الشام" را هدف قرار دادند.
بنابر این گزارش، عملیات نظامی که روز جمعه گذشته آغاز شد، به کنترل کامل یگان های حمایت از کُردها بر شهر تل براک و نیز 17 روستا از روستاهای مجاور این شهر منجر شد.
"ريدور خليل" سخنگوی مطبوعاتی یگان های حمایت از کردهای سوریه در گفتگو با روزنامه الاخبار لبنان اظهار داشت: نیروهای ما موفق شدند 50 نفر از عناصر گروه های افراطی را به هلاکت برسانند و 42 نفر شامل اعضای این گروه ها را به اسارت بگیرند.
وی خاطرنشان کرد که سه نفر از نیروهای یگان های حمایت از کُرد دراین عملیات کشته شدند.
خليل تصریح کرد: عملیات پاکسازی و جستجوی عناصر مسلح در داخل شهر و اطراف آن درحال اجرا است و این عملیات تا برطرف شدن خطر این گروه ها از منطقه ادامه دارد.
یگان های حمایت از کُردها از یک هفته پیش کنترل کامل روستای جزعه و روستاهای واقع در خط ارتباطی میان جزعه و تل کوجر و  منطقه جزعه و تل علو را به دست گرفتند.
دراین عملیات، تل براک به دست یگان های حمایت از کُردها افتاد ؛ اما گروه های تندرو بازگشتند و آن جا را به تصرف خود درآوردند.
فرماندهی حمایت از یگان های کُرد درآن زمان به هنگام عقب نشینی از تل براک و تل حمیس اعلام کرد که عملیات وی با هدف تضعیف گروه های تندرو بود، و نه برای سلطه بر آن مناطق.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها