قدردانی دبیرکل وفاق بحرین از کمک اهل تسنن به شیعیان

قدردانی دبیرکل وفاق بحرین از کمک اهل تسنن به شیعیان
سه شنبه 6 اسفند 1392 - 13:21

دبیرکل جمعیت وفاق بحرین از کمک برخی شهروندان اهل تسنن این کشور به هموطنان شیعه خود که از کار اخراج شده اند، خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ "علی سلمان" دبیرکل جمعیت وفاق بحرین گفت: از کمک مالی و پنهانی خواهران و برادران اهل تسنن به برادران شیعه خود که به دلیل حوادث سیاسی اخیر در بحرین از کار برکنار شده اند، تشکر می کنم. وی همچنین از این که آنان تحت تاثیر تبلیغات منفی و تفرقه افکنانه آل خلیفه قرار نگرفته اند، تقدیر کرد.
پایگاه خبری صوت المنامه گزارش داد که شیخ سلمان همه مردم را به اتحاد و همیاری در مسایل اجتماعی و انجام وظیفه دینی، میهنی و انسانی خود در قبال افراد در بند و زندانی و برکنارشدگان از کار فراخواند و تاکید کرد بیکار نشستن کسانی که از حق شهروندی خود برای داشتن کار محروم شده اند، باعث خوشحالی مزدوارن آل خلیفه می شود.
برکنارشدگان از کار، دوشنبه شب به طور همزمان با ایجاد هشتگ های #1u و#BHsacked در توییتر، توجه کاربران را به مساله بیکاران سیاسی و عدم پایبندی رژیم بحرین به کنوانسیون بین المللی 111 درمورد تبعیض جلب کردند.
سازمان جهانی کار قرار است در نشست های شورای اداری خود که از 15 تا 30 مارس برگزار خواهد شد، به شکایت 12 اتحادیه جهانی کارگری علیه رژیم بحرین رسیدگی کند.
این اتحادیه ها به دلیل اقدامات تبعیض آمیز با کارگران و برکنار شدن هزاران کارگر از مشاغل خود در بخش عمومی و خصوصی و نقض قوانین کار توسط مقامات آل خلیفه از رژیم بحرین شکایت کرده اند.
اتحادیه کارگری کشورهای بربادوس، بلژیک، آفریقای جنوبی، کانادا، گینه، تونس، فرانسه، انگلیس، آمریکا، الجزایر و نروژ با استناد به ماده 26 قانون سازمان بین المللی کار علیه رژیم بحرین اقامه دعوا کرده اند.
اخراج کارگران و کارمندان بحرینی درحالی است که این کشور در 7 آوریل 1999 توافقنامه بین المللی عدم تبعیض در مشاغل و حرف را امضا کرده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها