روسیه درباره تحرکات عربستان رسما ابراز نگرانی کرد

روسیه درباره تحرکات عربستان رسما ابراز نگرانی کرد
سه شنبه 6 اسفند 1392 - 20:23

دولت روسیه درباره خبرهای منتشر شده مبنی بر تصمیم عربستان جهت خرید سامانه‌های ضد هواپیما و ضد زره برای مخالفان مسلح در سوریه، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت خارجه روسیه امروز (سه شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: اطلاعات منتشر شده در رسانه‌ها درباره تصمیم عربستان برای خرید سامانه‌های ضد هواپیما و ضد زره از پاکستان، جهت تسلیح مخالفان مسلح که در اردن مستقر هستند، بسیار نگران کننده است.
وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد؛ بر اساس خبرها، این قرارداد توازن قدرت را به نفع جنگجویان تغییر می‌دهد و آنان را قادر می‌سازد از جبهه جنوبی به دمشق حمله کنند.
بر اساس این بیانیه، در صورت رسیدن این سلاح‌های پیشرفته به دست افراطی‌ها و تروریستهایی که سوریه در آنها غرق شده است، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که این تسلیحات در خارج از این کشور استفاده شود.
این بیانیه می‌افزاید: خبرهای منتشر شده در چندین رسانه بیانگر آن است که از خاک اردن برای رساندن سلاح به دست باندهای مسلح و آموزش جنگجویان در اردوگاه‌ها استفاده می‌شود، تا پس از آن جبهه جنوبی مذکور ضد نیروهای ارتش سوریه گشوده شود. این مسأله نیز بسیار نگراه کننده است.

پربیننده ترین خبرها