پشت پرده عملیات هوایی صهیونیستها در مرز سوریه

پشت پرده عملیات هوایی صهیونیستها در مرز سوریه
سه شنبه 6 اسفند 1392 - 22:01

خبرنگار شبکه العالم از بیروت گزارش داد، انتشار خبر حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه‌ای در مرز سوریه با لبنان با پیشروی‌های ارتش سوریه در منطقه راهبردی «القلمون» ارتباط تنگاتنگی دارد.

"محمد غریب" خبرنگار شبکه العالم تأکید کرد، اخبار ضد و نقیضی درباره حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه مرزی نبی شیت لبنان وجود دارد.

وی افزود: دولت، ارتش و حزب الله لبنان تاکنون بطور رسمی درباره حمله احتمالی جنگنده های صهیونیستی به اهدافی در لبنان موضع گیری نکرده اند و وقوع این حمله تایید یا رد نشده است.

با این حال رسانه های لبنانی به نقل از منابع امنیتی این کشور تأکید کردند که جنگنده های رژیم صهیونیستی دوشنبه شب در ارتفاع پایین بر فراز مناطق بعلبک و بقاع شمالی پرواز کردند. ولی هیچ حمله ای داخل خاک لبنان صورت نگرفت اما برخی شاهدان عینی تأکید کردند که صدای انفجارهایی را شنیدند که احتمالا از اراضی سوریه بود.

همه این ها در حالی است که رژیم صهیونیستی نیز نه درباره اهداف بمباران شده و نه منطقه و کشور هدف خبری منتشر نکرده است.

برخی تحلیلگران لبنانی در روزنامه های امروز این کشور بمباران مذکور را چه در داخل لبنان بوده باشد و چه سوریه با روند درگیری های منطقه قلمون سوریه مرتبط دانسته اند. به اعتقاد این دسته از تحلیلگران، هدف از حمله مورد نظر بویژه با توجه به پیشروی های ارتش سوریه در برابر گروه های مسلح تغییر معادلات در این منطقه بوده است.

 25-10:30

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها