زندانی سابق گوانتانامو در سوریه

زندانی سابق گوانتانامو در سوریه
چهارشنبه 7 اسفند 1392 - 08:06

پلیس انگلیس اعلام کرد، یکی از 4 تبعه این کشور که در مرکز انگلیس در ارتباط با اتهام ارتکاب جنایت جنگی در سوریه دستگیرشده‌اند، قبلا در گوانتانامو زندانی بود.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "معظم بیگ" (45 ساله) که در سال 2005 بدون هرگونه اتهامی، از زندان گوآنتانامو آزاد شده بود، دیروز به اتهام حضور در پادگانی برای آموزش تروریست ها و یاری تروریسم در خارج از انگلیس، در خانه اش در بیرمنگام دستگیر شد.
معظم بیگ، پیش از این در فوریه 2002 در پاکستان توسط نیروهای آمریکایی دستگیر، و به اتهام عضویت در القاعده در بازداشتگاه بگرام در افغانستان زندانی شد؛ آن گاه به زندان گوآنتانامو انتقال یافت و سه سال در آنجا به سر برد.
وی پس از آزادی، سازمان حقوق بشری "کیج بریزونرز" را تأسیس کرد که به اعمال فشار برای آزادی زندانیان گوآنتانامو می پرداخت.
پلیس "وست میدلاندرز" با انتشار بیانیه‌ای دستگیری معظم بیگ را تاکید کرد.
علاوه بر معظم بیگ، سه تن دیگر به اتهام کمک به تروریسم در خارج از کشور دستگیر شدند که یکی از آن ها 36 ساله و اهل شرلی است و دیگری زنی 44 ساله و فرزند 20 ساله او از اهالی اسپارک هیل هستند.
"شان اداواردز" از اعضای واحد مبارزه با تروریسم در وست میدلندز گفت: دستگیری این چهار نفر، عملیاتی سازمان یافته و مرتبط با یکدیگر بود که توسط سازمان اطلاعات انگلیس اداره شد.
پلیس انگلیس، تاکنون 16 تن را به اتهام دست داشتن در جنایت های تروریستی در سوریه دستگیر کرده است که اکثر این موارد در سال 2013 بود.
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها