حزب الله لبنان: فلسطینی‌ها در حد انتظار عمل کنند

حزب الله لبنان: فلسطینی‌ها در حد انتظار عمل کنند
چهارشنبه 7 اسفند 1392 - 13:05

حزب الله لبنان، از پایمردی مردم فلسطین در دفاع از مسجد الاقصی در برابر تعدی و تجاوزگری های شهرک نشینان که با پشتیبانی نظامیان صهیونیست صورت می گیرد، تجلیل و قدردانی کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، حزب الله در بیانیه با اشاره به تجاوزهای مکرر شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی، اعلام کرد: این تجاوزها به مساله ای عادی تبدیل شده است و سربازان رژیم اشغالگر در این مجال به حمایت و پشتیبانی از آن ها می پردازند. اما مردم فلسطین در قدس اشغالی، به مقابله با این تجاوزات برخاسته اند.
حزب الله خاطرنشان کرد: امروز نیز مردم قدس با جنایتکاران صهیونیست به شدت درگیر شدند که به زخمی شدن ده ها تن از فلسطینی ها به ضرب گلوله و دیگر ابزار خشونت منجر شد، اما این مقابله، ثمربخش بود زیرا بار دیگر، توطئه تجاوزگران را ناکام کرد و پایمردی فلسطینی ها را در دفاع از مسجد الاقصی به هر قیمت ممکن ثابت کرد.
در این بیانیه تاکید شده است که تجاوزات روزافزون صهیونیست ها به مسجد الاقصی، اقدامی در خصوص کامل کردن طرح تخریب این مسجد و یهودی سازی قدس شریف است. دشمن صهیونیست از شرایط کنونی بهره می برد تا اقدامات تروریستی خود را ضد اراضی و مردم فلسطین انجام دهد و در این میان، جامعه جهانی و کشورهای عربی بر این اقدامات دشمن اشغالگر سرپوش می نهند.
در ادامه این بیانه آمده است: رژیم صهیونیستی با تعدی به مسجد الاقصی، اهمیتی برای خواسته ها و هشدارهای جهان عرب یا جهان اسلام و اساسا جامعه جهانی قائل نیست و هرکاری بخواهد انجام می دهد و همه کابینه های این رژیم، بدون هیچگونه تردید هر جنایتی که خواستند مرتکب شدند. تا چه رسد به شرایط کنونی که همه درگیر مسایل داخلی و مشکلات روزانه خود هستند.
حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: تنها چیزی که اسراییل به آن توجه دارد، مقاومت مردم فلسطین و ایستادگی آن ها در برابر توطئه ها و نقشه های این رژیم است به همین دلیل، بر مردم فلسطین است که جایگاه خود را بازیابند و در حد و اندازه ای که از آن ها انتظار می رود ظاهر شوند و به عنوان ملتی مقاوم در برابر دشمن اشغالگر مسئولیت هایی که از آن ها انتظار می رود را محقق سازند.
حزب الله، به ملت فلسطین که در حرم مسجد الاقصی، به مقابله با دشمن اشغالگر رفته اند، درود گفت و حمایت و همبستگی ملت های عربی و اسلامی از این مردم را خواستار شد زیرا این ملت ها همچنان فلسطین و قدس را مساله اساسی و مرکزی خود می دانند و هر آن چه در کشورهای عربی و اسلامی می گذرد، نخواهد توانست اذهان اعراب و مسلمانان را از این مساله بزرگ منحرف کند.
26

پربیننده ترین خبرها