مبلغ خطرناک اردنی هم "داعش" را منحرف می‌داند !

مبلغ خطرناک اردنی هم
پنج‌شنبه 8 اسفند 1392 - 17:50

مبلغ افراطی اردنی گروهک تروریستی موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" (داعش( را به شدت مورد انتقاد قرار داد و آن را منحرف دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "ابوقتاده اردنی" که نام اصلی وی، "عمر محمود عثمان" می باشد و پس از تحمل چندین سال زندان در کشور محل اقامتش انگلیس به اردن بازگردانده شده است؛ وی در جریان محاکمه در امان، به شدت از گروهک داعش انتقاد کرد و افکار آن را منحرف، افراط گرایانه و مبالغه آمیز دانست.
وی افزود: حتی نام داعش نیز به دور از واقعیت است. زیرا این گروهک از مجموعه افراد پراکنده و بدون وجود ضوابط شرعی و رهبری واحدی تشکیل شده است. از سوی دیگر، این گروهک مانند سایر گروههای بدعتگزار، از گزاره های شرعی را کاملا نابه جا استفاده می کنند.
وی اقدام داعش در وادار کردن مسیحیان استان "رقه" در شمال سوریه را "ناروا" دانست و نسبت به کشته شدن سرکرده گروهک "احرار الشام" به نام "ابوخالد السوری" اظهار حزن و تأسف شدید کرد و گفت: وی در دهه هشتاد از تاریخ مبارزاتی طولانی برخوردار بود.
ابوقتاده افزود: آرزو می کردم وی به دست این گروه منحرف و مجرم (داعش) کشته نشود.
وی همچنین از اظهارات اخیر "ابو محمد جولانی" فرمانده گروه تروریستی "جبهه النصره" در سوریه که اخیرا با نام "الفاتح" از وی یاد می شود، حمایت کرد.
جولانی اخیرا با هشدار به داعش از این گروهک خواسته بود با پذیرفتن داوری "دادگاه شرعی" گروههای سلفی، به دشمنی با سایر گروههای افراطی و سلفی فعال در سوریه پایان دهد. وی در این زمینه به داعش پنج روز برای پاسخ مهلت داد.
دادگاه امان، ادامه محاکمه ابوقتاده را به 13 مارس موکول کرد.
ابوقتاده، یک مبلغ افراطی اردنی دارای اصالت فلسطینی و متولد بیت لحم است که از سوی چندین کشور به حمایت و تشویق به اقدامات تروریستی متهم شده است.  نام وی در قطعنامه شمار 1267 شورای امنیت در سال 1999 درباره افراد و نهادهای مرتبط با القاعده یا جنبش طالبان آمده است.
پس از آنکه انگلیس این شهروند افراطی اردنی را به این کشور بازگرداند، دولت امان وی را به اتهام توطئه برای انجام اقدامات تروریستی در دو پرونده مرتبط با اقدامات خرابکاری احتمالی در اردن محاکمه می نماید. در سالهای 1999 و 2000 علیه وی احکامی صادر شده است.

پربیننده ترین خبرها