آمادگی ارتش سوریه برای نبرد سرنوشت‌ساز

آمادگی ارتش سوریه برای نبرد سرنوشت‌ساز
پنج‌شنبه 8 اسفند 1392 - 18:49

ارتش سوریه پس از تصرف تپه‌های اطراف یبرود، پیش‌روی تدریجی خود را برای پاکسازی کامل این شهر راهبردی که نزدیک مرز لبنان قرار دارد، ادامه می دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع امنیتی سوری اعلام کرد: عملیات یبرود و مناطق اطراف آن، به صورت تدریجی و بر اساس نقشه ای صورت می گیرد که هدف نهایی از آن، پاکسازی این منطقه از عناصر مسلح است. بر این اساس، پیش روی و موفقیت های ارتش سوریه در این منطقه، روندی روزانه یافته است.

شهری راهبردی یبرود در منطقه کوهستانی "قلمون" واقع در استان ریف دمشق و در همسایگی لبنان قرار دارد.

به گفته این منبع آگاه امنیتی، تپه های اطراف یبرود به تصرف ارتش سوریه در آمده و این مساله سبب شده که کنترل گذرگاه های امدادرسانی به عناصر مسلح یا تحت تصرف ارتش درآیند، یا در تیررس نیروهای ارتش قرار گیرند.

از سوی دیگر، یک منبع آگاه نظامی گفت که یکی از یگان های ارتش سوریه، شماری از عناصر مسلح را در یبرود به هلاکت رساند که یکی از آن ها موسوم به "فراس فواز قاسم"، مسئول بمب گذاری خودروها برای انجام انفجارهای تروریستی بود.

در همین حال، کمین ارتش سوریه بر ضد عناصر مسلح در منطقه برکه العتیبه واقع در غوطه شرقی در ریف دمشق، موفقیت آمیز بود و به هلاکت همزمان 175 تن از عناصر تروریست و دستگیری شماری از آنان انجامید که تابعیت های سعودی، قطری و چچنی داشتند.

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها