رمز پایداری سه سالۀ دولت و ملت سوریه

رمز پایداری سه سالۀ دولت و ملت سوریه
پنج‌شنبه 8 اسفند 1392 - 21:56

دمشق، العالم - با بررسی عملیات موفقیت‌ آمیز اخیر ارتش سوریه در غوطه شرقی، می‌توان رمز پایداری سه ساله این کشور را دریافت.

"حسن حسن" کارشناس سوری امور راهبردی و نظامی امروز (پنجشنبه) در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: ارتش سوریه اطلاعات مورد نیاز را از افرادی که با تروریست ها همکاری می کردند و سپس پشیمان شدند و خود را تسلیم کردند، جمع آوری می کند و منابع دیگری نیز برای جمع آوری اطلاعات دارد.

به گفته وی، پیگیری تحرکات گروه های تروریستی مستلزم صرف وقت، دقت و هماهنگی کامل بین یگان های ارتش است.

کارشناس امور راهبردی و نظامی سوریه اعلام کرد: ارتش سوریه مهارت و توانایی لازم و کافی را برای مقابله با گروه های تروریستی دارد و در عملیات اخیر خود در غوطه شرقی، مسیر ترویست ها را بمب گذاری کرد و این عملیات کاملا موفقیت آمیز بود و آخرین عملیات موفق ارتش نخواهد بود.

حسن افزود: ارتش سوریه در چند ماه گذشته دو تاکتیک را برای سرکوب تروریست ها درپیش گرفته است؛ تاکتیک اول "کمین گذاری دقیق" و تاکتیک دوم، کشاندن تروریست ها به مکانی خاص برای سرکوب نهایی آنها است.

حسن اعلام کرد: حامیان گروه های تروریستی 3 ماه پیش هزاران تروریست را از لبنان و منطقه بیابانی سوریه جمع کردند و به آنها دستور حمله به دمشق را دادند، ولی توطئه نفوذ به دمشق شکست خورد و گویا حامیان تروریست ها هم اکنون یقین دارند که مزدوران آنها قدرت و مهارت لازم را ندارند و باید آموزش نظامی بیشتری ببینند.

این کارشناس سوری افزود: شکست حملات تروریست ها روحیه آنها را ضعیف تر کرده است و نشان می دهد که ادعای برخی رسانه های خارجی مبنی بر نبرد قدرتمندانه تروریست ها با ارتش سوریه صحت ندارد.

حسن خاطرنشان کرد: ارتش سوریه در عملیات اخیر خود در غوطه شرقی تعداد زیادی تروریست را که در میان آنها اتباع کشورهایی مانند قطر، عربستان و لیبی دیده می شوند، به هلاکت رساند و ثابت کرد که ادعای "قیام" مردم سوریه برای دست یابی به حقوق خود، ادعایی پوچ و بی اساس است. در واقع ده ها هزار تروریست مسلح به سوریه فرستاده شده اند، ولی عملکرد این تروریست ها بسیار ضعیف است و روز به روز ضعیف تر می شود.

وی افزود: آمریکا، رژیم صهیونیستی، برخی از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، ترکیه و تعدادی دیگر از طرف های خارجی می دانند که نمی توانند در سوریه کاری از پیش ببرند و هر روز متحمل شکستی می شوند، ولی با این حال مزدوران خود را به ادامه درگیری های مسلحانه تحریک می کنند و با دروغ و شایعه، آنها را به کسب پیروزی امیدوار می سازند.

این کارشناس سوری تاکید کرد: محورهای مقاومت یعنی ایران، سوریه، لبنان و فلسطین، استوار و پایدار ایستاده اند ولی ائتلاف آمریکایی، صهیونیستی، ترکی و برخی کشورهای عربی منطقه خلیج فارس هر روز متحمل ضرباتی می شود و عقب نشینی می کند.

 MKH-27-10:34

پربیننده ترین خبرها