انتشار دومین فایل صوتی منتسب به اردوغان

انتشار دومین فایل صوتی منتسب به اردوغان
جمعه 9 اسفند 1392 - 07:58

العالم - دومین فایل صوتی مکالمه منتسب به رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه و پسرش در شبکه یوتیوب که در آن صحبت از دریافت رشوه‌ای چند میلیون دلاری است، منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در این فایل صوتی که با واکنش منفی رجب طیب اردوغان مواجه شده است، صدایی که منسوب به وی است در گفت‌و‌گوی تلفنی با فرزندش، بلال، ‌از او می‌خواهد که تمام پول وعده داده شده در معامله را یک جا بگیرد و به دریافت بخشی از پول رضایت ندهد.

انتشار اینترنتی این فایل صوتی که روز چهارشنبه منتشر شده، باعث شد نخست وزیر ترکیه که برای تبلیغات انتخابات محلی ماه آینده میلادی به یکی از استان‌های جنوب غرب این کشور سفر کرده بود، به محتوای این مکالمه و منتشرکنندگانش حمله کند.

روز دوشنبه (5اسنفد ماه) اولین فایل صوتی منتسب به اردوغان در یوتیوب منتشر و عنوان شد که بخش‌هایی از گفت‌وگوی‌های تلفنی اردوغان و پسرش بلال در روز ۱۷ دسامبر سال گذشته است.

در این گفت‌وگوی تلفنی که واقعی بودن تایید نشده است، اردوغان از پسرش خواسته است تمام پول‌هایی را که در پنج خانه مسکونی متعلق به او و خانواده‌اش قرار دارد از این محل‌ها خارج کند. اردوغان در واکنش به انتشار این فایل، آن را کاملا ساختگی دانست.

با انتشار دومین فایل صوتی، اردوغان، ‌روز پنجشنبه در شهر بوردور ترکیه، این فایل صوتی را مونتاژ و کار دشمنان سیاسی‌اش خواند و دست اندرکاران انتشار فایل‌های صوتی اخیر را "دروغگو" خطاب کرد.

اردوغان به طرفداران فتح الله گولن، از منتقدانش، تاخت و خطاب به وی که در زمان حاضر ساکن آمریکاست، گفت که اگر می‌خواهد در سیاست ترکیه نقش داشته باشد، ‌از آمریکا به کشورش ترکیه باز گردد.

فتح‌الله گولن، از منتقدان اردوغان است و اکنون در تبعیدی خودخواسته در آمریکا به سر می‌برد.

انتشار فایل‌های صوتی اخیر منتسب به اردوغان و پسرش بلال، در اینترنت در حالی صورت می‌گیرد که حزب حاکم عدالت و توسعه به رهبری رجب طیب اردوغان برای انتخابات محلی اواخر ماه مارس، کمتر از یک ماه دیگر، تبلیغات خود را آغاز کرده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها