تلاش امریکا برای سرپوش گذاشتن بر رسوایی های جاسوسی

تلاش امریکا برای سرپوش گذاشتن بر رسوایی های جاسوسی
جمعه 9 اسفند 1392 - 10:34

العالم - رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا گفت که تلاش می کند برای پیشروی در مسائل اصلی مرتبط با امنیت ملی و امنیت اینترنت، به اقدام های جاسوسی جنجالی پایان دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "کیت الکساندر" رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) که ماه مارس آینده این سمت را ترک می کند در نشست کمیته نیروهای مسلح کنگره نسبت به افشای برنامه های جاسوسی بزرگترین دستگاه اطلاعاتی امریکا ابراز تأسف کرد و گفت: این امر بر بسیاری از مسائل مهم مانند قانونگذاری در زمینه امنیت اینترنت تأثیر منفی گذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: باید چند گام به عقب بازگردیم و چارچوبی را برای بحث با شهروندان قرار دهیم.

الکساندر افزود: ارزیابی اقدام ها ممکن و غیر ممکن در زمینه فضای اینترنت برای حفظ امنیت کشور، بسیار مهم است و باید مشکلاتی را که در زمان حاضر آژانس امنیت ملی با آنها به علت رسوایی کشف جاسوسی ها، با ان مواجه است حل کنیم.

این مقام امریکایی گفت: براساس دستور باراک اوباما، آژانس بین المللی امنیت ملی طرح اصلاح را ارائه خواهد کرد و رئیس جمهوری، ماه گذشته از تصمیم خود برای كاهش اختيارات آژانس امنیت ملی از طریق اصلاح روند جمع آوری اطلاعات ارتباطات و نه کنار گذاشتن آن خبر داد.

ژنرال الکساندر افزود: باید به فکر وضع قوانین مرتبط با امنیت اینترنت باشیم تا در زمینه تهدیدها علیه تأسیسات زیربنایی مانند لوله های نفت، خطوط اصلی انتقال برق و شبکه های آبرسانی، بهترین شیوه میان دولت و شبکه های خصوصی، تقسیم اطلاعات صورت گیرد.

رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) در پایان خاطرنشان کرد: بیم آن دارم که کمبود قوانین بر توانایی ما در دفاع از کشور در این زمینه ها تأثیر بگذارد. بنابراین با توجه به وضعیت کنونی، باید در این باره شفاف باشیم تا شهروندان از حقیقت مسائل اطلاع یابند و از اقدامات ما حمایت کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها