طرح ترور رییس پارلمان لبنان فاش شد

طرح ترور رییس پارلمان لبنان فاش شد
جمعه 9 اسفند 1392 - 15:13

العالم - بازجویی از بازداشت شدگان مرتبط با گروه های تروریستی در لبنان، طرح ترور رییس پارلمان این کشور را فاش کرد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم ، بازجویی سازمان های امنیتی لبنان از بازداشت شدگان مرتبط با گروه های تروریستی، از وجود طرحی برای ترور نبیه بری، رییس پارلمان این کشور از طریق انفجار انتحاری پرده برداشت.

روزنامه السفیر لبنان به نقل از یک منبع رسمی لبنانی اعترافات یکی از اعضای بازداشت شده گردان های عبدالله عزام را منتشر کرد که در آن گفته است برخی افراد، مسوول زیر نظر گرفتن همه ورودی های ساختمان پارلمان در بیروت و برخی بخش های حساس آن بودند که نبیه بری از آنجا تردد می کند.

بر همین اساس طرحی برای ترور وی با خودروی بمب گذاری شده که یک عامل انتحاری آن را هدایت می کند، تهیه شده و قرار بود در صورت نیاز از خودروها و عوامل انتحاری بیشتری استفاده شود.

همچنین بر اساس گزارشی که دستگاه اطلاعاتی لبنان در اختیار نبیه بری قرار داده است، این افراد همچنین تلاش داشتند که در آینده نبیه بری را با استفاده از تک تیراندازان ترور کنند.

منابع امنیتی تصریح کرده‌اند که افراد نزدیک به نبیه بری طی چند ماه گذشته هشدارهایی را دریافت کرده‌اند مبنی بر این که یک گروه مرتبط با القاعده افراد نزدیک به بری و تعدادی از افراد اصلی گروه کاری وی را در لیست ترور خود قرار داده است.

گروه تروریستی عبدالله عزام که ماجد الماجد سرکرده سعودی آن در لبنان دستگیر و سپس به گفته منابع خبری به علت بیماری کشته شد، تا کنون مسوولیت چندین انفجار انتحاری در جنوب لبنان را برعهده گرفته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها