تنها راه حل اوکراین از نظر "یانکوویچ"

تنها راه حل اوکراین از نظر
جمعه 9 اسفند 1392 - 21:40

رئیس جمهور برکنار شده اوکراین اعلام کرد که با هدف ایجاد آینده ای درخشان برای کشورش به مبارزه خود با ملی گرایان و نازی ها به عنوان تأمین کنندگان منافع غرب ادامه خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ویکتور یانکوویچ" امروز (جمعه) گفت: تنها راه حل بحران اوکراین اجرای توافقنامه امضا شده با میانجیگری وزرای امور خارجه آلمان ، فرانسه ، لهستان و نمایندگان روسیه است .
یانکوویج خاطرنشان کرد: باید قانون اساسی اصلاح و انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود و تحقیقاتی درباره خشونت‌های اخیر آغاز گردد.
وی اعلام کرد که برکنار نشده است و همچنان رئیس جمهوری قانونی اوکراین است و برای پایان یافتن وضعیت بحرانی کشورش به روسیه سفر کرده است .
یانکوویچ خاطرنشان کرد: همه تصمیمات پارلمان با تهدید و فشار اتخاذ شده است و می توانم بگویم که نمایندگان پارلمان به میدان کییف کشانده شدند تا طرح های از پیش آماده شده را امضاء کنند.
رئیس جمهور برکنار شده اوکراین اظهار داشت: پارلمان تحت تهدید و فشار طرح تشکیل دولت " پیروزی " را تصویب کرد ولی پیروزی بر چه کسی، معلوم است پیروزی بر مردم اوکراین .
یانکوویچ با تأکید بر لزوم حفظ تمامیت ارضی اوکراین اعلام کرد که مخالف درخواست ارسال کمک نظامی به اوکراین و دخالت نظامی خارجی در این کشور است .
یانکوویچ گفت که با کمک تعدادی از افسران میهن پرست برای حفظ جان خود و خانواده اش به روسیه رفته است و در آینده نزدیک به محض تأمین امنیت جانی خود و خانواده اش به اوکراین بازخواهد گشت .
یانکوویچ خبر دیدار خود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را تکذیب کرد و گفت : من پس از ورود به روسیه با پوتین فقط تلفنی صحبت کردم و توافق کردیم که در آینده نزدیک با همدیگر دیدار کنیم .
یانکوویچ افزود : نه تنها من بلکه ملت اوکراین را نیز فریب دادند و دوست دارم جواب تضمین کنندگان توافقنامه 21 فوریه (2014) را بشنوم ولی معتقدم که شنیدن جواب آنها هم کافی نیست و توافقنامه مذکور هنوز لغو نشده است و هنوز معتبر است .
یانکوویچ اعلام کرد : از همه عاملین این آشوب فراگیر می خواهم که از خشونت دست بکشند و کرسی قدرت را که با کمک غرب و آشوب گری روی آن نشسته اند، ترک کنند و بر سر میز مذاکره بنشینند.
یانکوویچ تأکید کرد که دستور تیراندازی نداده است، و پلیس و نیروهای امنیتی فقط پس از تیراندازی معترضان مجبور به استفاده از اسلحه شدند .

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها