مرکز حقوق بشر بحرین تشریح کرد:

افشای شکنجه و تجاوز به بازداشت شدگان در بحرین

افشای شکنجه و تجاوز به بازداشت شدگان در بحرین
شنبه 10 اسفند 1392 - 12:22

مرکز حقوق بشر بحرین از ادامه شکنجه هدفمند زندانیان عقیده و فعالان و روزنامه نگاران بحرینی در زندان های رژیم آل خلیفه با هدف گرفتن اعتراف از آنان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مرکز حقوق بشر بحرین در بیانیه ای با اشاره به شکنجه "محمد العریبی" و "محمد الشیخ" دو تصویربردار بحرینی از سوی نیروهای رژیم آل خلیفه با شوک الکتریکی و تجاوز اعلام کرد که این شکنجه ها با نظارت "عیسی المجالی" افسر بحرینی انجام شده که پیش از این شکایت های زیادی از او در ارتباط با شکنجه زندانیان صورت گرفته است.
بر اساس این بیانیه، آثار شوک الکتریکی همچنان بر روی بدن این افراد به ویژه بر روی بخش های حساس بدن آن ها مشاهده می شود.
مرکز حقوق بشر بحرین اعلام کرد که نیروهای آل خلیفه، "العریبی" و "محمد الشیخ" را در زندان مورد تجاوز قرار داده اند.
این افراد روز یکشنبه دوم فوریه هنگام ورود به فرودگاه بین المللی بحرین بعد از بازگشت از زیارت مرقد حضرت زینب (ع) در سوریه ، بازداشت شده بودند و حتی خانواده های آنان از علت بازداشت فرزندانشان یا محل بازداشت آن ها مطلع نشدند و خود آن ها نیز اجازه ملاقات با وکیل را نداشتند.
بنا به اعلام مرکز حقوق بشر بحرین ، "محمد الشيخ " به خانواده اش گفته است که در ساختمان تحقیقات جنایی به مدت پنج روز مورد شکنجه قرار گرفته است و شکنجه ها از راه تجاوز و شوک الکتریکی در همه بخش های بدنش به ویژه قسمت های حساس صورت گرفته است.
وی گفته است که بعد از شکنجه شدن با شوک الکتریکی به مدت چهار ساعت بیهوش شده و به بیمارستان منتقل شده است.
این تصویربردار بحرینی همچنین از برخوردهای نامناسب و خشونت بار نیروهای آل خلیفه با وی در زندان اشاره کرده و گفته است که آن ها در هوای سرد ، لباس های وی را از تنش خارج کرده و بر روی بدنش آب سرد ریخته و همچنین وی را به شدت کتک زده و درحالی که چشمهایش را بسته و دستهایش را به پاهایش بسته بودند ، او را آویزان کردند.
در فهرست سازمان "خبرنگاران بدون مرز"، اسامی  "قاسم زين الدين"، "حسين حبيل" ، " أحمد حميدان " و " حسن معتوق " چهار تصویربردار بازداشت شده بحرینی قرار دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها