راز اتاق عملیات اردن برای تقویت "جبهه جنوبی"

راز اتاق عملیات اردن برای تقویت
شنبه 10 اسفند 1392 - 13:38

حامیان گروه‌های مسلح به ویژه آمریکا با ارسال پول و سلاح و نیرو با هماهنگی اتاق عملیات مشترک در اردن، در حال تقویت هرچه بیشتر جبهه جنوبی و پشتیبانی از گروه‌های مسلح در این منطقه هستند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "لس آنجلس تایمز" آمریکا به نقل از تحلیلگران نوشت: شکاف و چند دستگی در بین فرماندهان نظامی مخالفان باعث اختلافات شدید بین گروههای مسلح شده است، و این اختلافات بر تلاش‌های غرب برای پشتیبانی از جبهه جنوبی در سوریه تاثیر منفی برجای می‌گذارد.
در گزارش لس آنجلس تایمز به نقل از "جاشوا لاندز" استاد مهمان دانشگاه "اوکلاهوما" و مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه آمده است: این اختلافات و چند دستگی‌ها بر سیاستهای آمریکا تاثیر گذاشته است.
این روزنامه نوشت: علاوه بر اختلافات داخلی بین فرماندهان نظامی، شکاف و چند دستگی روز افزون بین گروه‌ها بر عملیات بارگیری محموله‌های سلاح سبک که اخیرا انتقال آن برای جنگجویان در جبهه جنوبی از سرگرفته شده است، تاثیر خواهد گذاشت.
لس آنجلس تایمز به نقل از مسئولان آمریکایی نوشت: درپی اقدام کنگره آمریکا در حمایت از انتقال سلاح تا سپتامبر آینده، محموله‌های سلاح های سبک درحال رسیدن به جنوب سوریه است.
لاندز و سایر تحلیلگران نظیر وی معتقدند که حمایت از جبهه جنوبی همان تلاش برای دوری گزیدن از مناطق شمالی سوریه است، که جیمز ار کلابر در سخنانش در ماه گذشته در کنگره آمریکا این مناطق را به مناطق قبیله نشین در پاکستان تشبیه کرد که خارج از کنترل دولت پاکستان است.

* تقویت جبهه جنوبی برای تأمین امنیت رژیم صهیونیستی
روزنامه لس آنجلس تایمز خاطرنشان کرد: به گفته محمد خیر حربات عضو شورای نظامی درشهر درعا، این منطقه شاهد سرازیر شدن پول و سلاح است. حربات گفت: کمک‌ها از فرماندهی عملیات مشترک در اردن رسیده است.
وی افزود: هدف از افزایش تلاش‌ها برای ایجاد منطقه حائل و تمرکز بر جبهه جنوبی برای محافظت از امنیت اسرائیل است.
این روزنامه به نقل از یک منبع نزدیک به مخالفان سوری نوشت: محموله های سلاح به طور منظم درماه ژانویه وارد منطقه جنوب سوریه می شد اما بعد از آن روند به کندی صورت گرفت و این محموله ها شامل تفنگ های ای کی – 47 وراکت های ضد تانک و راکت انداز است.
لس آنجلس تایمز تأکید کرد: به گفته دانی لیمان سخنگوی گروه موسوم به "گروه حمایت از سوریه" که یک لابی فشار در واشنگتن می باشد، هدف از افزایش حمایت از جبهه جنوبی همان اعمال فشار بر نظام سوریه و تقویت نظامی مخالفان در جنوب است.
این روزنامه تصریح کرد: قاسم سعد الدین سخنگوی به اصطلاح "شورای نظامی عالی انقلاب سوریه" از قصد این شورا برای گشایش مراکزی در جنوب در طول مرز با اردن سخن گفته بود تا عبدالاله البشیر فرمانده جدید بتواند عملیات نظامی را فرماندهی کند.
روزنامه لس آنجلس با اشاره به برکناری سلیم ادریس از گروه موسوم به "ارتش آزاد" نوشت: ادریس بیشتر از آنکه یک فرمانده نظامی موثر باشد، صرفا یک کانال انتقال سلاح های کشنده و غیرکشنده و پول های حامیان خارجی بویژه کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برای گروههای جنگجو بود.

پربیننده ترین خبرها