ابعاد پنهان و آشکار روابط صهیونیستها و تروریستها در سوریه

ابعاد پنهان و آشکار روابط صهیونیستها و تروریستها در سوریه
شنبه 10 اسفند 1392 - 15:09

روابط رژیم صهیونیستی با گروه های مسلح در سوریه که تا پیش از این مخفیانه بود، اخیرا، به موضوعی آشکار تبدیل شده است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "جهاد مراد" در مطلبی در سایت المنار لبنان نوشت: همگرایی گروه های مسلح و دیدارهای محرمانه یا آشکار سرکردگان این گروه ها با مسئولان صهیونیست، پیش از این یا در حد اخبار درز شده بود، یا در حد پوشش خبری فعالیت های نظامی آن ها و دیدارهایشان با سایر جناح ها.

اما آن چه اخیرا رخ داد، دلیل مهمی است که سطح روابط رژیم صهیونیستی با این گروه ها را آشکار کرد. "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی، شخصا به عیادت از عناصر مسلح زخمی رفت که برای درمان به بیمارستان های این رژیم منتقل شده بودند.

دیداری در این سطح، در عرف سیاسی و دیپلماتیک، دلیل روشنی است مبنی بر این که رابطه دو طرف، از حد دوستی و همدلی دوجانبه فراتر رفته و به حد هماهنگی عملی و میدانی رسیده است.

گواه این سخن، حرف و حدیثی است که اخیرا درباره کمک های میدانی نیروهای صهیونیست به این گروه ها مطرح شده است و همچنین تلاشی که برای هموار سازی عبور عناصر این گروه ها از دو طرف مرز صورت می گیرد.

اما رژیم صهیونیستی این کار را به رایگان برای عناصر مسلح انجام نمی دهد؛ هر کس شناخت کافی از این رژیم داشته باشد به خوبی می داند که این رژیم به هیچ وجه به کسی خدمت مجانی نمی کند. برای فهم طرز تفکر اسرائیل، کافی است بدانیم این رژیم، به سربازی که سال ها به این رژیم خدمت کرده بود، اجازه نداد به اراضی اشغالی برگردد، اما در مقابل، به فعالان بین المللی که در کشتی ترکیه ای مرمره بازداشت شده بودند، پیشنهاد خدمت در ارتش رژیم صهیونیستی داده شد، به این ترتیب به راحتی می توان طرز تفکر امنیتی و سیاسی این رژیم را درک کرد.

هیچ کس حق ورود به مرزهای رژیم صهیونیستی را ندارد مگر آن که هدفش ارائه خدمتی باشد، در آن صورت مستحق خدمات متقابل می شود و عملا هم این اتفاق افتاد، زیرا گروه های مسلح، عملا به صورت میدانی، خواسته های رژیم صهیونیستی را برآورده کردند و به عنوان مثال به پایگاه نیروی هوایی سوریه حمله کرده و سلاح های آن را نابود کردند و تأسیسات راهبردی سوریه را که مایه نگرانی رژیم صهیونیستی بود، از سر راه برداشتند. البته این حمله هیچ تغییری در معادلات قدرت در درگیری های داخلی به وجود نمی آورد. رژیم صهیونیستی نیز در مقابل این خدمات، به آموزش دادن عناصر مسلح تروریست برای چگونگی اداره جنگ ها پرداخت.

در این میان، تجاوز هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به مرزهای لبنان و سوریه نیز با هدف اعلام همراهی با عناصر مسلح صورت گرفت تا آن ها بدانند که در درگیری ها تنها نیستند و پشتیبان دارند.

در واقع این تجاوز، در راستای عملیاتی هماهنگی های پراکنده میان دو طرف بود، به این ترتیب به نظر نمی رسد که سران مخالف دولت سوریه از علنی شدن این مساله ناخرسند باشند و این در حالی است که چنین ننگی نه در وجدان ملت های عربی و نه در ذهن ملت های مسلمان، قابل پذیرش نیست. البته مخالفان دولت سوریه، در ابتدا سعی کردند فرافکنی پیشه کنند و بشار اسد را نگهبان مرزهای رژیم صهیونیستی تلقی کرده، او را به فروش جولان متهم کنند.

این در حالی است که این اقدام آنان، اشتباه بزرگی بود که به پرونده اشتباهات سه ساله مخالفان سوریه افزوده می شود، اشتباهاتی که بسیار وحشتناک تر از اشتباهاتی هستند که ادعا می کنند نظام سوریه در مدت 30 سال حکومت بر این کشور مرتکب شده است.

26

پربیننده ترین خبرها