سرکوب اعتراض مردم الجزایر به نامزدی بوتفلیقه

سرکوب اعتراض مردم الجزایر به نامزدی بوتفلیقه
شنبه 10 اسفند 1392 - 19:25

نیروهای امنیتی الجزایر، شماری از معترضان به نامزدی "عبدالعزیز بوتفلیقه" برای شرکت در چهارمین دوره متوالی انتخابات ریاست جمهوری این کشور را بازداشت کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، صبح امروز شنبه ده ها فعال رسانه ای الجزایری با وجود حضور گسترده نیروهای امنیتی، در پاسخ به فراخوان فعالان رسانه ای بر روی شبکه های اجتماعی برای مخالفت با اعلام نامزدی بوتفلیقه برای شرکت در چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، مقابل دانشگاه مرکزی الجزیره، تحصن کردند.

معترضان برای بیان مخالفت خود، شعارهایی چون، "نه به چهارمین دوره ریاست جمهوری بوتفلیقه"، " نه به حکومت نظامیان" و الجزایر بزرگتر از آن است که سرنوشتش به یک شخص گره بخورد، سر دادند.

خبرگزاری اناتولی اعلام کرد که نیروهای امنتی الجزایر شماری از فعالان رسانه ای و اعضای سازمان های حقوقی شرکت کننده در این تحصن را بازداشت و به مراکز پلیس الجزیره منتقل کردند.

این خبرگزاری افزود: مقامات الجزایری از سال 2001 و پس از تظاهرات "جنبش العروش" که به درگیری با نیروهای امنیتی پایتخت و به آتش کشیده شدن اموال عمومی و خصوصی منجر شد، مانع برگزاری راهپیمایی شده اند.

خاطرنشان می شود که "عبدالمالک سلال" نخست وزیر الجزایر یک هفته پیش نامزدی بوتفلیقه برای چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این کشور را اعلام و دفتر ریاست جمهوری نیز روز شنبه گذشته این خبر را تایید کرد.

از سوی دیگر پس از اعلام این خبر، چند حزب الجزایری مخالفت خود را با ادامه حضور بوتلیقه در قدرت، به علت آنچه "وضعیت جسمی نامساعد وی برای پیشبرد امور کشور" نامیدند، اعلام کردند.

بوتفلیقه ماه آوریل گذشته سکته مغزی کرد و برای مداوا به فرانسه منتقل شد، اما بعد از بازگشت به کشور به فعالیت های خود در منصب ریاست جمهوری ادامه داد.

وی سال 2008 قانون اساسی کشور را که دوره ریاست جمهوری پنج سال و قابل تمدید برای یک دوره محدود بود، اصلاح کرد تا مانعی دراین زمینه وجود نداشته باشد.

بوتفلیقه 77ساله از سال 1999 در الجزایر در رأس قدرت قرار دارد. انتخابات ریاست جمهوری این کشور قرار است 17 آوریل (28 فروردین 93) برگزار شود.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها