ردپای کارشناسان امنیتی صهیونیستی در اوکراین

ردپای کارشناسان امنیتی صهیونیستی در اوکراین
يکشنبه 11 اسفند 1392 - 15:10

اوکراین این روزها به صحنه‌ای برای جولان کارشناسان امنیتی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است؛ "نقولا ناصر" روزنامه نگار فلسطینی به نکات قابل توجهی در خصوص این مسأله پرداخته است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "نقولا ناصر" در مطلبی در سایت خبری تحلیلی "رأی الیوم"، با اشاره به سوء استفاده رژیم صهیونیستی از حوادث اخیر اوکراین نوشت:
درحالیکه اختلافات داخلی در اوکراین و کشمکش غرب و روسیه در حال شدت گرفتن است، سازمانهای صهیونیستی و یهودی در حال سوء استفاده از نا‌امنی‌ها در این کشور هستند، و یهودیان اوکراینی را برای مهاجرت به فلسطین اشغالی تشویق می‌کنند.
احتمالا نتیجه این تلاشها، موج جدیدی از مهاجرت یهودیان به فلسطین اشغالی و افزایش شهرک سازی در فلسطین خواهد بود.
وسعت نقش صهیونیست‌ها در سوء استفاده از بحران این کشور عضو سابق شوروی، در رسانه‌ها پنهان مانده است. درحالیکه صهیونیستها از طرح "تغییر نظام" در اوکراین حمایت کردند، و مهره‌های کلیدی آنها در "میدان استقلال" در پایتخت اوکراین نقش مهمی را برعهده داشتند. این درحالی است که اکنون تبلیغات رسانه‌ای گسترده‌ای در دنیا در خصوص خطراتی که "یهودیان اوکراین" با آن مواجه هستند ، به راه افتاده است. به همین دلیل از آنها خواسته می‌شود تا کاملا از اوکراین خارج شده و برای نجات خود به اراضی اشغالی فلسطین بروند.
در سوم فوریه سال گذشته، "ادوارد دلینسکی" رئیس کمیته یهودیان اوکراینی از "اویگدور لیبرمن" وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد و از او خواست هیأتی از افراد امنیتی این رژیم را به اوکراین بفرستد تا نیازهای امنیتی مؤسسه‌ها و نهادهای یهودی اوکراینی را بررسی کنند.
بیست و چهارم ماه جاری میلادی هم رئیس کنگره یهودیان اوکراین و صاحب شبکه تلویزیونی "جویش نیوز 1" در بیانیه ای اعلام کرد که روابط معترضان با یهودیان مسالمت آمیز است و هرگونه مسأله ای که برخلاف این موضوع منتشر شود، به هدف تحریک افکار عمومی است.
ولی یک روز پس از آن نشریه صهیونیستی موسوم به "تایمز آو اسرائیل" فاش کرد که خاخام "مناحیم" رئیس جمعیت یهودیان اروپایی در نامه ای به "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی از او درخواست کرده است که فورا نیروهای امنیتی آموزش دیده‌ای را برای حمایت از یهودیان در شهرهای اوکراین اعزام کند. وی ادعا کرد که یهودیان در مقابل حملات ضد یهودی ناتوان هستند.
"برنار هنری لیوی" صهیونیست سرشناس فرانسوی که عامل اصلی تحریک ناتو برای حمله به لیبی بود، برای معترضان در میدان استقلال کی‌یف سخنرانی کرد. لیوی همچنین امروز یکی از حامیان حمله نظامی غرب به سوریه است.
این موارد بیانگر آن است که اوکراین امروزه به صحنه‌ای برای فعالیت آزادانه کارشناسان امنیتی صهیونیستی تبدیل شده است که به بهانه حمایت از امنیت یهودیان به این کشور آمده‌اند.
این دلایل برای ناظران کافی است که به این نتیجه برسند که، صهیونیستها مانند دوران پس از فروپاشی شوروی سابق و مهاجرت دادن یهودیان به فلسطین اشغالی، درحال سوء استفاده از بحران اوکراین هستند. چرا که طبق گزارش "واشنگتن تایمز" در هشتم مارس سال گذشته، مهاجرت یهودیان به این سرزمین به شدت درحال کم شدن است، به صورتیکه در سال 2011 فقط 17 هزار و 500 نفر به فلسطین اشغالی مهاجرت کردند که این رقم از آغاز ایجاد رژیم صهیونیستی بی سابقه بوده است.
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها