شیخ نعیم قاسم: لبنان به مقاومت مدیون است

شیخ نعیم قاسم: لبنان به مقاومت مدیون است
يکشنبه 11 اسفند 1392 - 22:00

العالم - معاون دبیرکل حزب الله لبنان،گفت: لبنان به مقاومت مدیون است و اگر مقاومت نبود، لبنان هم نبود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ "نعیم قاسم" در سخنانی در مراسم اختتامیه یک دوره آموزشی در مجتمع "قائم" بیروت گفت: لبنان از نظر قدرت ، ثبات ، احترام بین المللی و ایستادگی در برابر رژیم اسرائیل به مقاومت مدیون است و اگر مقاومت نبود، لبنان هم نبود.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان افزود: رژیم صهیونیستی از هر فرصتی برای توسعه اقدامات خصمانه خود در فلسطین سوء استفاده می کند، تا بتواند زمینه لازم برای تسلط بر منطقه را فراهم کند.

وی تاکید کرد: از کسانی که خصومت اسرائیل و خطر این رژیم را در لبنان نمی بینند در شگفتم، آن ها که حمله هوایی اسرائیل به مرزهای لبنان و سوریه را نمی بینند و تهدیدهای روزانه این رژیم را نادیده می گیرند. همچنین تجاوزات این رژیم به کشتزارهای شبعا، تپه های کفرشوبا و تجاوزات متوالی هوایی و زمینی این رژیم به حریم لبنان.

وی با تاکید براینکه حزب الله، در مقابله با تجاوزات مصمم است و حاضر نیست با این تجاوزات بسازد و تفکرات متجاوزان را بپذیرد ، خاطرنشان کرد : ما خواهان آزادی کامل سرزمین واستقلال کشورمان به دور از هرگونه وابستگی هستیم و حق داریم آینده ای سالم و آزاد داشته باشیم.

شیخ نعیم قاسم افزود : ما با اسرائیل درگیریم بنابراین همیشه آماده خواهیم بود و اگر آمادگی مقاومت نبود، تجاوز(جنگ 33 روزه) بارها و بارها تکرار می شد و اگر پیروزی تابستان 2006 نبود و پیروزی های متوالی در آزادسازی مناطق اشغالی در سال 2000 نبود، لبنان برپا نبود و نه می توانست دولت داشته باشد نه عزت و بازدارندگی.

وی بیان کرد: لبنان بدون مقاومت، نه تنها ارزشی ندارد، بلکه حتی موجودیت نیز نخواهد داشت؛ زیرا در آن صورت، این کشور را ضعیف می یابند و طرح های خود را به آن دیکته می کنند، اما اگر مقاومت باشد، نمی توانند برای اجرای طرح های خود، بر روی لبنان حساب کنند.

معاون سید حسن نصرالله با بیان این که حزب الله باک مک به تشکیل کابینه، بار دیگر ثابت کرد که به خاطر منافع کشور حاضر است نرمش نشان دهد، افزود: مقاومت همه این کارها را بدون هرگونه عقب نشینی از اصول اساسی انجام داده است.

وی با تاکید بر ضرورت احترام لبنانی ها به یکدیگر به ویژه هنگامی که مساله به آینده ،مقاومت و جایگاه کشور در تحولات مربوط می شود، خاطر نشان کرد: همه ما در لبنان شریک هستیم، باید با یکدیگر توافق و به اتفاق حرکت کنیم، هیچ طرفی نمی تواند کشور را به آن سمتی ببرد که می خواهد.

شیخ نعیم قاسم در پایان گفت: برنامه وزرا، چهره آینده کابینه را مشخص می کند و روشن می کند که کابینه در آینده چه خواهد کرد، در این میان، صادقانه ترین و واقع گرایانه ترین برنامه، آن است که بر مقاومت تاکید کند، زیرا قدرت لبنان در مقابله با رژیم اسرائیل است، نباید به تحقق دستاوردهای سیاسی سرگرم شد بدون آن که بازتابی عملی وجود داشته باشد، مقاومت واقعیتی ملموس و ستونی از برنامه های کابینه است و بدون آن، برنامه ای، استوار نخواهد شد. 

 

پربیننده ترین خبرها