بازگشت سوری‌ها به شهر معضمیه در سوریه + عکس

بازگشت سوری‌ها به شهر معضمیه در سوریه + عکس
دوشنبه 12 اسفند 1392 - 09:08

با آرام شدن اوضاع در شهر معضمیه در جنوب غربی دمشق، ساکنان این شهر در حال بازگشت به خانه‌های خود هستند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، برخي از ساکنان شهر معضمیه درجنوب غربی پایتخت سوریه، پس از آرام شدن اوضاع در این شهر، به مناطق سکونتشان بازگشتند.
گروه های مسلح بیش از یک سال شهر معضمیه را محاصره کرده بودند و زیر آتش می گرفتند، تا اینکه اواخر دسامبر 2013 با اعلامآتش بس و تسلیم شدن شماری از عناصر مسلح، امنیت به این شهر بازگشت.

گروهی از شهروندان سوری روز یکشنبه از ایست بازرسی ارتش گذشتند و وارد معضمیه شدند و پلاکاردی نزدیک این ایست بازرسی نصب شده بود که روی آن عبارتی با مضمون درخواست از مردم این شهر برای جلوگیری از هر گونه خشونت و حفظ وحدت ملی نوشته شده بود.
چند دستگاه کامیون حامل لوازمی مانند کپسول گاز و البسه نیز از ایست بازرسی ارتش گذشتند تا محموله های خود را به دست افرادی که قبلاً به شهر معضمیه برگشته بودند ، برسانند .
زنی 40 ساله که همراه دو فرزندش به شهر معضمیه برمی گشت ، اعلام کرد : ما یک سال و دو ماه از خانه خود دور بودیم و هم اکنون با آرام شدن شهر معضمیه، تصمیم به بازگشت گرفتیم .
شهر معضمیه پیش از آغاز بحران سوریه در نیمه مارس 2011 حدود 100 هزارسکنه داشت که جمعیت این شهر هم اکنون بیش از 15 هزار نفر نیست . 
این در حالی است که تعدادی از افراد مسلح در چند هفته گذشته خود را به نیروهای امنیتی مناطق نزدیک دمشق مانند بیت سحم ، یلدا و ببیلا تسلیم کردند .
یکی از مشکلاتی که مانع بازگشت همه ساکنین شهر معضمیه به مناطق سکونت خود می شود ، تخریب زیرساخت های این شهراست.
زن سوری دیگری به نام مریم (38 ساله) می گوید که بیش از 18 ماه پیش خانه اش را به علت درگیری ها ترک کرد و به علت محرومیت این شهر از خدمات اساسی مانند برق تصمیم به اقامت دائم در آن ندارد.
محمد سعید فتاله از تجار شهر معضمیه، می گوید: من در زمان درگیری ها معضمیه را ترک نکردم و در این شهر ماندم و کمک های بشردوستانه همچنان وارد شهر می شود .
فتاله افزود : روزانه حدود 7 دستگاه خودروی حامل نان و دیگر مواد غذایی وارد شهر معضمیه می شود و ارتش و دولت، نیازهای مردم را تأمین می کنند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها