بن لادن روسیه برای جنگ به اوکراین دعوت شد

بن لادن روسیه برای جنگ به اوکراین دعوت شد
دوشنبه 12 اسفند 1392 - 13:11

سرکرده گروه موسوم به "امارت قفقاز" وابسته به القاعده که با نام "بن لادن روسیه" شناخته می شود، برای جنگ با روسیه به اوکراین فراخوانده شد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سرکرده گروه افراطی "پراوی سکتور" اوکراین که عناصر آن در جریان آشوبهای اخیر این کشور پلیس‌ها و نیروهای امنیتی اوکراینی را در خیابانهای "کی‌یف" هدف قرار داده‌اند؛ از "داکو عمروف" دعوت کرد برای جنگ با روسیه به اوکراین بیاید.
عمروف که با نام "بن لادن روسیه" شناخته می‌شود سرکرده گروهی افراطی است که بارها مسئولیت حملات تروریستی ضد شهروندان در مناطق مختلف روسیه را برعهده گرفته است.
رسانه‌های روسیه تأکید کردند، دعوت از عمروف از سوی "دیمتری یاروش" سرکرده ناسیونالیست گروه افراطی "پراوی سکتور" اوکراین صورت گرفته است.
صدای روسیه به نقل از "یونس-بیک یفکوروف" رئیس جمهور "اینگوشتیا" از جمهوری‌های خودمختار روسیه، گزارش داد: "دیمتری یاروش" با این درخواست از "داکو عمروف" سرکرده عناصر مسلح در شمال قفقاز، ثابت کرد که عناصر مسلح شمال قفقاز در میدان استقلال "کی‌یف" (پایتخت اوکراین) حضور دارند.
وی افزود: این درخواست گروه افراطی اوکراین، این گروه را با سازمانهای بین المللی تروریستی در یک ردیف قرار می‌دهد.
رئیس جمهوری اینگوشتیا خاطرنشان کرد که بسیار علاقه‌مند است که از واکنش غرب به این درخواست مطلع شود، چرا که غرب از قدرت حاکم جدید در اوکراین حمایت می‌کند.
یاروش که معاون رئیس شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین است، سرکردگی گروه شبه نظامی و افراطی "پراوی سکتور" یا "رایت سکتور" را نیز به عهده دارد. وی پیشتر یکی از سران گروه ناسیونالیست افراطی "ترایدنت" بود که به گروه "پراوی سکتور" تبدیل شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها