جریان افراطی اردن: ضرب الاجل النصره به داعش لغو شود

جریان افراطی اردن: ضرب الاجل النصره به داعش لغو شود
دوشنبه 12 اسفند 1392 - 13:34

تئورسین جریان سلفی افراطی اردن، از سرکرده گروه تروریستی "جبهه النصره" خواست، مهلتی را که برای گروه "داعش" تعیین کرده است، لغو کند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "عصام الرقاوی" مشهور به "ابو محمد المقدسی" در پیامی صوتی فتوا داد که شروط "داعش" مشروعیت ندارند، و این گروه باید طرح یکی از مبلغان سلفی به نام "عبدالله المحسینی" برای آشتی بین داعش و سایر گروههای مسلح در سوریه را قبول کند.
لحن المقدسی در این پیام صوتی که در یکی از زندانهای اردن به سر می برد، از آرامش بیشتری درقبال داعش برخوردار است. او پیشتر انتقادات شدیدی علیه این گروه مسلح مطرح کرده بود.
المقدسی درعین حال به طور ضمنی داعش را مسئول شکست طرح‌ها برای تلاش جهت برقراری آشتی بین داعش و سایر گرههای مسلح "جبهه اسلامی" و گروه مسلح موسوم به "ارتش آزاد" دانست. مناطق شمال سوریه شاهد درگیری شدید بین این گروهها در طول دو ماه گذشته بوده است.
المقدسی در این نوار صوتی با تمجید از جولانی (سرکرده جبهه النصره) از وی خواست تا وقتی که داعش از مناطقی در شمال سوریه عقب نشینی می کند، از تعیین ضرب الاجل برای این گروه خودداری کند.
المقدسی در این نوار صوتی فتوا داد که شروط داعش برای آشتی با سایر گروه‌های جنگجو در شمال سوریه مشروعیت ندارد و این شروط باعث شکست به اصطلاح طرح عبدالله المحیسنی برای آشتی شد.
وی خواستار عدم مانع تراشی در طرح‌های آشتی بین گروههای مسلح در سوریه شد.
پیام صوتی المقدسی چند روز بعد از هلاکت "ابوخالد السوری" سرکرده گروه "احرار الشام" توسط عناصر "دولت اسلامی در عراق و شام" و تعیین ضرب الاجل الجولانی برای داعش منتشر شد.
ابوخالد السوری سرکرده گروه مسلح احرار الشام و فرستاده ایمن الظواهری سرکرده القاعده برای میانجیگری درخصوص اختلافات جبهه النصره و داعش بود. وی همچنین از دوستان "اسامه بن لادن" سرکرده سابق القاعده بود.
درحالیکه انگشت اتهام ترور ابوخالد السوری متوجه داعش شده است، اما داعش ارتباط خود با این ماجرا را رد کرده است.
این پیام صوتی دو روز بعد از آن منتشر شد که داعش از 15 شهرک در حومه شمال حلب و حسکه درشمال سوریه عقب نشینی کرد، تا اینکه نفوذش به شهر رقه و برخی مناطق حسکه و دیرالزور و برخی مناطق حومه حلب محدود شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها