افزایش بیماری‌های روانی در عربستان

افزایش بیماری‌های روانی در عربستان
دوشنبه 12 اسفند 1392 - 17:25

العالم - رئیس انجمن روانپزشکی مناطق غربی و شرقی عربستان درباره افزایش میزان ابتلا به بیماری افسردگی در این کشور هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دکتر "خالد العوفی" معاون بیمارستان "الأمل" شهر جده در گفتگو با روزنامه الحیاه چاپ لندن، گفت: یکی از مهم ترین علل بیماری افسردگی در عربستان، دو عامل ارثی و اجتماعی است.

وی ضمن هشدار نسبت به فراگیر شدن این بیماری در عربستان خواستار آگاه کردن جامعه سعودی به اهمیت مراجعه به روانپزشکان برای کمک به مبتلایان به بیماری های روانی قبل از، از دست رفتن زمان شد.

العوفی درعین حال وجود آمارهای رسمی دقیق درباره تعداد مبتلایان به افسردگی در عربستان را رد کرد.

این روانپزشک عربستانی افزود: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های روانی، هر فردی می بایست با مشاهده علائم روانی غیرطبیعی در خود به روانپزشک مراجعه کند و درعین حال باید از عوامل ابتلا به این بیماری مانند فشارهای خانوادگی و اجتماعی دوری کند و شرایط مناسبی را برای استراحت خود فراهم نماید.

خالد العوفی خاطرنشان کرد که درمان برخی از انواع بیماری های روانی، مستلزم از بین بردن عوامل جسمی افسردگی مانند کم کاری درغده تیروئید است که این مشکل قابل درمان است.

"یکی دیگر از راه حل ها، درمان با دارو و استفاده از داروهای ضد افسردگی است و در برخی موارد حادتر، بیمار در بیمارستان بستری می شود و در جلسه های شوک الکتریکی مورد مداوا قرار می گیرد."

وی اظهار داشت: نگاه جامعه عربستان به روانپزشکی و بیماری روانی در سال های اخیر تغییر کرده و هم اکنون میزان آگاهی مردم نسبت به روانشناسی افزایش یافته است و مردم و حتی کسانی که به طب سنتی و درمان با توسل به آیات و قرآن  روی می آورند، از خطرات این بیماری ها آگاه هستند.

وی ادامه داد: به طور کلی چهار عامل اصلی برای ابتلا به افسردگی در جهان وجود دارد که عبارتند از عامل ارثی، فشارهای روانی، عامل اجتماعی که ناشی از شکست هایی می شود که فرد متحمل آن می گردد و انتقاداتی که با آن مواجه می شود، خشونت در خانواده و عامل آخر، علت جسمی است که ناشی از وجود تنش در ناقل های عصبی مانند مغز است، مانند کاهش میزان سراتونین در مغز که باعث احساس انزوای شخص و ناراحتی او می شود و در برخی موارد به خودکشی منجر می شود و البته مصرف مواد مخدر نیز یکی از دلایل آن است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها