10کشته در حمله پلیس عربستان به زندانیان یمنی

10کشته در حمله پلیس عربستان به زندانیان یمنی
دوشنبه 12 اسفند 1392 - 17:50

در حالی که مقامات عربستان تعداد کشته های سرکوب اعتراض یمنی‌ها در زندان مکه را یک نفر اعلام کرده اند، مسئولان یمنی از کشته شدن دست کم 10 تبعه این کشور در حمله نیروهای امنیتی سعودی به زندان الشمیسی خبر می‌دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، سایت "الخبر" فاش کرد که دست کم 10 یمنی یکشنبه شب در زندان الشمیسی واقع در بزرگراه مکه-جده کشته شدند.

این رسانه نوشت: زندانیان، درهای زندان را شکسته و به سمت دروازه هفتم رفتند که به سبب استفاده پلیس از سلاح برای بازگرداندن آنها، حدود 10 نفر کشته و شمار دیگری زخمی شدند.

این در حالی است که مقامات سعودی مدعی شده اند، برخی از کسانی که به سبب نقض قوانین اقامت و کار در مرکز الشمیسی در جده نگهداری می شدند تا تدابیر مربوط به خروجشان تکمیل شود، دست به آشوب زدند که بر اثر آن، یک نفر کشته و 9 نفر دیگر زخمی شدند.

عاطی بن عطیه القرشی از مقامات پلیس منطقه مکه مکرمه مدعی شد، "برخی از اتباع غیر سعودی از ملیت های مختلف یکشنبه شب در مرکز خدماتی الشمیسی مرتکب تخلفاتی برای ایجاد اغتشاش در محل اسکان خود شدند.

القرشی افزود: "به آنها هشدار داده شد که آشوب ایجاد نکنند، ولی آنها به این مسئله توجهی نکردند و متاسفانه رفتار آنها، دخالت نیروهای امنیتی و برخورد با آنها را در پی داشت که به کشته شدن یک نفر بر اثر ازدحام و زخمی شدن 9 نفر از آنها منجر شد".

یادآور می شود، مقامات سعودی طی ماههای اخیر دهها نفر از کارگران خارجی را به بهانه نداشتن مجوز اقامت و یا کار و یا نقض قوانین اخراج کرده و روند اخراج کارگران خارجی را همچنان ادامه می دهند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها