گزارش العالم از انهدام مقر گروهک تروریستی در یبرود

گزارش العالم از انهدام مقر گروهک تروریستی در یبرود
دوشنبه 12 اسفند 1392 - 18:07

دمشق، العالم ـ ارتش سوریه یک پایگاه نظامی وابسته به گروهک تروریستی موسوم به "جبهه اسلامی" را در منطقه العقبه نزدیک به یبرود در غرب سوریه، منهدم کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم در دمشق، در حالی که جنگ در یبرود در نزدیکی مرز لبنان ادامه دارد، ارتش سوریه با کنترل بلندی های مشرف بر این شهر در واقع محاصره پایگاه های گروهک های تروریستی از جمله "جبهه النصره" و "جبهه اسلامی" را تکمیل کرد.

منابع نظامی سوری تاکید کردند که ارتش این کشور، دهها نفر از تروریست ها را به هلاکت رسانده و در شهرک السحل و کشتزارهای ریما پیشروی کرده است و با تروریست هایی که سعی می کردند از منطقه "عسال الورد" به کشتزارهای ریما نفوذ کنند، درگیر شده که بر اثر آن چند تروریست کشته و شماری نیز زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، ساکنان منطقه المعضمیه در استان ریف دمشق نیز از دریافت کمک های غذایی از طرف سازمان ملل خودداری کرده و تاکید کردند که دولت سوریه پس از پایان عملیات مصالحه و آتش بس، کمک های خود را وارد آن منطقه می کند.

"حسن غندور" رییس کمیته مصالحه ملی در معضمیه دمشق روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: وزیر مشاور در امور اجتماعی وظیفه ارسال کمک ها به دست فرزندان کشور را به عهده دارد و در استان ریف دمشق فقط یک نهاد مسوول امداد رسانی به مردم این منطقه است. 

وی تاکید کرد: مردم سوریه از سازمان ملل و جامعه بین المللی که علیه این کشور توطئه چینی کرده اند، چیزی دریافت نخواهند کرد.

یکی از شهروندان معضمیه نیز به خبرنگار العالم، گفت: برخی کمک ها  به صورت مستمر و مداوم از سوی هموطنان سوری به دستمان می رسد، ما نیازی به کمک های طرف های غربی نداریم. 

 پس از مصالحه ملی میان ارتش سوریه و گروهک های تروریستی در منطقه معضمیه، اهالی این شهر اقدام به بازگشت گسترده به آن کرده اند.
MKH-2-22:50

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها