رییس سازمان یمنی‌های مهاجر:

دولت صنعا، مسؤول اوضاع نابسامان یمنی‌ها در عربستان

دوشنبه 12 اسفند 1392 - 20:53

صنعا، العالم ـ سیاستمدار یمنی و رییس سازمان "یمنی‌های مهاجر"، دولت این کشور را مسؤول شرایط سخت یمنی‌های در بند رژیم عربستان دانست.

"نجیب عدینی" روز دوشنبه در گفتگو با شبکه خبری العالم با اشاره به اخبار دریافتی از درخواست های کمک زندانیان یمنی زندان "الشمیسی" جده عربستان، گفت: در این زندان جمعی از یمنی ها و افرادی از ملیت های مختلف هنگام انتقال از بندی به بندی دیگر تحت ضرب وشتم شدید نیروهای امنیتی عربستان قرار گرفتند و بر حسب اطلاعاتی که از این زندان رسیده است، تعداد کشته شدگان تا این لحظه بیش از 8 نفر است که در بین آنها 5 یمنی به چشم می خورد و هنوز آمار دقیق کشته شدگان از دیگر ملیت ها به دست ما نرسیده است.

وی افزود: متاسفانه ما دولت (با ثبات) نداریم، ما در سه یا چهار ماه گذشته بارها از دولت "عبدربه منصور" خواستیم تا وارد عمل شود و یمنی های دربند رژیم عربستان را به یمن منتقل کند؛ از این رو ما عربستان را مسؤول آنچه که برای یمنی ها در زندان الشمیسی در جده روی می دهد، نمی دانیم، بلکه رییس جمهور یمن را مسؤول این حوادث می دانیم زیرا وی دست به هیچ اقدامی برای انتقال یمنی های زندانی از عربستان به یمن نمی کند.

عدینی ادامه داد: متاسفانه رییس جمهور یمن به اظهارات دروغین سرکنسول خود در جده اعتماد می کند که تاکید کرده بود هیچ یمنی در زندان الشمیسی کشته نشده است، در حالی که خود رسانه های عربستان از وجود برخی کشته و زخمی در این زندان خبر داده بودند.   

این سیاستمدار یمنی تصریح کرد: یمنی ها به دلیل اوضاع سخت اقتصادی کشورشان، برای یافتن لقمه نانی وارد عربستان می شوند که ورود آنها به این کشور اشتباه است، اما در عین حال رژیم ریاض نباید با آنها مانند حیوانات رفتار کند و با شیوه های وحشیانه با اتباع یمنی رفتار کند و یمنی ها نباید موش آزمایشگاهی مقامات عربستان باشند تا به نظامیان خود نحوه برخورد با مردم کشور خود را آموزش دهند.

عدینی افزود: بیش از نیم میلیون یمنی در عربستان حضور دارند که متاسفانه دولت یمن دست به هیچ اقدامی برای احقاق حقوق آنها نمی زند و به وظیفه خود در قبال یمنی ها عمل نمی کند از این رو ما دولت یمن را مسوول وضعیت یمنی های مقیم می دانیم.

بر اساس اخرین اخبار تاکنون 10 یمنی به ضرب گلوله نیروهای رژیم عربستان در داخل زندان الشمیسی در شهر جده کشته و دهها نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

در زندان الشمیسی جده 6 هزار یمنی زندانی هستند.

بر اساس اخبار منتشره، گروهی از یمنی های بازداشت شده در زندان الشمیسی جده خواستار انتقال خود به یمن شده بودند که این امر موجب ایجاد نوعی بی نظمی در این زندان شد و نیروهای عربستان به سمت زندانیان تیراندازی کردند که بر اثر آن تعدادی کشته و دهها نفر نیز زخمی شدند.

پلیس عربستان کشته شدن یک نفر و زخمی شدن 9 نفر دیگر را در زندان الشمیسی تایید کرده اما به ملیت آنها اشاره ای نکرده است.

tt-3-10:50

پربیننده ترین خبرها