سوریه: سازمان ملل از واقعیتها فاصله گرفته است

سوریه: سازمان ملل از واقعیتها فاصله گرفته است
سه شنبه 13 اسفند 1392 - 10:10

وزارت خارجه سوریه، دبیرکل سازمان ملل متحد را به فاصله گرفتن از واقعیتها متهم کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، درپی انتقاد "بان کی مون" از اوضاع انسانی سوریه و عملکرد هیأت اعزامی دولت سوریه به اجلاس ژنو 2، وزارت خارجه سوریه بان کی مون وی را به فاصله گرفتن از موضع گیری درست و واقع بینانه متهم کرد.
در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: شایسه بود که دبیرکل سازمان ملل متحد بر تلاش برای حل و فصل ریشه ای مسأله سوریه از طریق اجرای قطعنامه های شورای امنیت برای مقابله با تروریسم تاکید کند؛ تروریسمی که دولت سوریه با آن مواجه می باشد.
وزارت خارجه سوریه از بان کی مون خواست تا کشورهای حامی گروههای مسلح را ملزم کند تا از حمایت مالی و تسلیحاتی خود از تروریست ها و ایجاد پناهگاه امن برای آنها دست بردارند.
وزارت خارجه سوریه افزود: دمشق به مبارزه با تروریسم با همه ابزارها ادامه خواهد داد، و تلاش سوریه برای حل سیاسی بحران و برقراری آشتی ملی در سوریه ادامه می یابد.
بان کی مون دیروز در ژنو گفت که مصمم به ادامه تلاش ها برای برقراری صلح در سوریه در چارچوب اجلاس ژنو 2 است.
وی افزود: ما مصمم به بازگشت به میز مذاکرات در ژنو در سریعترین زمان ممکن هستیم. بان کی مون درعین حال با ادعای "نبود التزام سازنده به گفت وگو" از سوی هیأت اعزامی دولت سوریه به ژنو، مسئولان سوری را به بازگشت به "یک موضع سازنده" تشویق کرد.

پربیننده ترین خبرها