دعوت معاون پلیس دبی برای اعزام نیرو به بحرین

دعوت معاون پلیس دبی برای اعزام نیرو به بحرین
سه شنبه 13 اسفند 1392 - 11:28

معاون فرمانده پلیس دبی خواستار ارسال هزار نظامی اماراتی دیگر به بحرین شد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "ضاحی خلفان" در واکنش به کشته شدن یک افسر اماراتی به نام طارق الشحی در انفجار دیروز در بحرین گفت: "هزار نظامی اماراتی دیگر باید به بحرین اعزام شود تا دشمنان کشورهای عربی بدانند که امنیت بحرین برای دیگر کشورهای عربی اهمیت زیادی دارد." 
خلفان مدعی شد: "امکان شناسایی فرد بمب گذار در بحرین وجود دارد، زیرا او دور از محل انفجار قرار نداشت، و عمر وی بیش از 40 سال نیست و احتمالا مجرد است."
یک افسر وزارت کشور امارات روز دوشنبه با انفجار بمبی در منطقه الدیه در غرب منامه پایتخت بحرین به همراه 2 افسر دیگر کشته شد.

علمای و جریانهای مخالف بحرینی با محکوم کردن این انفجار، تأکید کردند که فعالیتها و اعتراضهای مردم بحرین همواره مسالمت آمیز بوده است و ارتباطی با اینگونه اقدامات ندارد. آنها تأکید کردند، گروهی که انفجار تروریستی الدیه را به عهده گرفت ناشناس است، و هیچ ارتباطی با مردمی که حقوق خود را مسالمت آمیز مطالبه می کنند، ندارد.

مجازات جمعی مردم الدیه پس از انفجار

"یوسف المحافظه" مسئول رصد و پیگیری مرکز حقوق بشر بحرین هم اعلام کرد، پس از اعلام خبر انفجار، نهادهای امنیتی درحال مجازات جمعی ساکنان منطقه الدیه هستند، و آنان به خانه‌های مردم حمله کرده و به خودروهای شهروندان خسارت وارد می‌کنند، و با گلوله‌های ساچمه‌ای، مردم را هدف قرار می دهند.
وی افزود: هیچ اعتمادی به گفته های مسئولان و دولت نیست؛ و باید یک کمیته حقیقت یاب بین المللی در خصوص این مسأله تحقیق، و عدالت را اجرا کند.
المحافظه خاطرنشان کرد: محاصره امنیتی و مجازات جمعی مردم در روستای الدیه هیچگونه توجیه قانونی ندارد، و ما بازداشت غیرقانونی مردم را محکوم می‌کنیم.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها