بی خانمانی 40 هزار نفر در ناآراميهاي دارفور

بی خانمانی 40 هزار نفر در ناآراميهاي دارفور
سه شنبه 13 اسفند 1392 - 16:11

سازمان بین المللی مهاجرت تأکید کرد، حملات شبه نظامیان مسلح در منطقه دارفور سودان، بیش از 40 هزار نفر از ساکنان این منطقه را بی خانمان کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان بین المللی مهاجرت روز سه شنبه اعلام کرد بیش از 19 هزار نفر وارد دو اردوگاه آوارگان نزدیک نیالا مرکز دارفور جنوبی شدند و این علاوه بر 20 هزار آواره ای است که برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد آمار آنها را اعلام کرده است.
برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد روز دوشنبه اعلام کرد که 20 هزار نفر از مناطق درگیری در سانیا دلیبا واقع در 35 کیلومتری نیالا گریخته اند.
هیاتی از کارشناسان برنامه جهانی غذا روز سه شنبه برای ارزیابی آمار دقیق کسانی که به کمک های غذایی نیاز دارند ، به این روستا فرستاده شد.
ماریو لیتو مالانکا از مسئولان سازمان بین المللی مهاجرت در سودان خاطرنشان کرد که این سازمان اسامی 5 هزار و 473 نفر را در اردوگاه کالما و 14 هزار نفر را در اردوگاه السلام ثبت کرده است.
نیروهای مشترک حافظ صلح سازمان ملل متحد و اتحادیه افریقا در دارفور نیز روز دوشنبه از وجود گزارش هایی در خصوص غارت روستاها و کشته شدن شمار زیادی از روستاییان خبر دادند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها