معاون سابق رئیس جمهوری عراق و اتهام " خیانت بزرگ "

معاون سابق رئیس جمهوری عراق و اتهام
سه شنبه 13 اسفند 1392 - 18:21

العالم - دادگاه مرکزی تجدید نظر عراق، حکم دستگیری طارق الهاشمی معاون سابق رئیس جمهوری این کشور را به اتهام "خیانت بزرگ" صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت عراقی " السومریه نیوز " امروز سه شنبه به نقل از منابع آگاه نوشت : این حکم براساس ماده 158 قانون مجازات عراق صادر شده است.

شورای عالی قضایی عراق در چهارم نوامبر 2012 معاون سابق رئیس جمهوری این کشور و مدیر دفترش را به طور غیابی به "انجام اقدامات تروریستی" محکوم و چهارمین حکم اعدام را علیه وی صادر کرد.

الهاشمی از نهم آوریل 2012 پس از مدتی اقامت در کردستان عراق، به ترکیه فرار کرد. فرار وی پس از آن صورت گرفت که وزارت کشور عراق در 19 دسامبر 2011 اعترافات گروهی از محافظان وی مبنی بر انجام اقدامات تروریستی بنا به دستور وی را پخش کرد.

دولت ترکیه در 31 ژوئیه 2012 ضمن اعطای اقامت به طارق الهاشمی ، با تحویل وی به دولت بغداد مخالفت کرد.

در 8 ژوئن 2012 پلیس بین الملل (اینترپل) حکم دستگیری قرمز را علیه الهاشمی به علت متهم بودن وی به فرماندهی و تأمین مالی گروههای تروریستی در عراق، صادر کرد.

این حکم آزادی رفت و آمد وی را تا حد زیادی محدود کرده است و به کشورهایی که الهاشمی در آنها اقامت داشته باشد مجوز دستگیری وی را می دهد. در حالی است که نهاد مذکور تأکید کرده است که حکم مذکور، به منزله حکم دستگیری بین المللی نیست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها