بیشتر نظامیان امریکایی از بیماری روانی رنج می برند

بیشتر نظامیان امریکایی از بیماری روانی رنج می برند
سه شنبه 13 اسفند 1392 - 20:21

العالم- جامع ترین پژوهش در زمینه بهداشت روان نظامیان امریکایی، نشان داد که بسیاری از آنان از نوعی بیماری روانی رنج می برند و میزان اختلال روانی در میان نظامیان بسیار بیشتر از غیرنظامیان است.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، نتیجه این پژوهش به موارد اقدام به خودکشی و مرگ مربوط می شود و نتایج آن این هفته در سه گزارش در مجله روانپزشکی جاما منتشر شد.

"رونالد کیسلر" استاد دانشکده پزشکی در دانشگاه هاروارد و یکی از ناظران بر این مطالعه، گفت: میزان افسردگی در بین نظامیان پنج برابر بیش از غیرنظامیان است و میزان اختلال متناوب در بین نظامیان شش برابر بیشتر از غیرنظامیان است و نیز اختلال استرس پس از سانحه نیز تقریبا 15 برابر بیشتر است.

بر طبق مطالعه کیسلر، حدود 25 درصد از نظامیانی که در نیروهای ذخیره هستند، از نوعی اختلال روانی رنج می برند و 11 درصد از آنها به بیش از یک بیماری روحی دچار هستند.

بخش اعظم اطلاعات به کار رفته در گزارش، از مطالعه ارزیابی خطرات و چگونگی همزیستی سربازان در حین خدمت به دست آمده است. این پژوهش 5هزار و 500 نظامی را مورد مطالعه قرار داده و با همکاری ارتش امریکا و پژوهشگاه ملی سلامت روان انجام شده است و بر اختلالاتی چون افسردگی، اختلال دوقطبی، اختلال اسکیزوفرنی و اختلال استرس پس از سانحه، تمرکز کرده است. همچنین پژوهشگران متوجه شیوع مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر نیز شدند.

درخصوص افکار خودکشی، این مطالعه نشان داد که 14 درصد از نظامیان به این فکر افتادند که زندگی خود را به پایان برسانند و 5.3 درصد از آنها برای خودکشی برنامه ریزی کردند و 2.4 درصد دیگر یک یا چند بار دست به خودکشی زدند.

این گزارش سه ورقه ای چهره ای بسیار نگران کننده از ارتش و بیماریهای روانی ارایه داد و به رغم ناآگاهی از اسباب و علل افزایش میزان خودکشی، پژوهشگران امیدوار هستند که امار و ارقامی که ارایه داده اند برای ارتش در زمینه توسعه برنامه های خود برای نظامیان جدید و نیز نظامیانی که در حال خدمت هستند، مفید باشد.

دکتر توماس انسیل مدیر پژوهشگاه ملی بهداشت روان نیز اظهار داشت که این پژوهش، اطلاعاتی درباره خطر خودکشی و عوامل پیشگیری در برابر چنین مواردی در ارتش، ارایه می دهد و ممکن است در درک چگونگی منع خودکشی در بین دیگر مردم نیز کمک بزرگی کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها