تونس نگران بازگشت تروریستها از سوریه است

تونس نگران بازگشت تروریستها از سوریه است
چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 08:40

نخست وزیر تونس، تروریست های تونسی در سوریه را برای کشورش خطرناک دانست؛ وزارت کشور تونس هم این تروریستها را بمب ساعتی توصیف کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "مهدی جمعه" در گفتگو با شبکه تونسی "نسمة"، گفت: تدابیر فعلی برای مقابله با خطر تروریست های تونسی در سوریه کافی نیست، و دولت تونس برای ارائه راهبردی به منظور مقابله با بازگشت این تروریست ها تلاش می کند.

جمعه تصریح کرد: تعداد دقیق تروریست های تونسی که در سوریه می جنگند یا به تونس بازگشته اند مشخص نیست؛ اما دولت تونس از رفتن 8000 تونسی به سوریه و پیوستن آن ها به جمع تروریست ها در این کشور جلوگیری کرده است.

هفته نامه تونسی " آخر خبر " در شماره دیروز (سه شنبه) خود نوشت، مسئولان امنیتی تونسی از سهل انگاری مسئولان قضایی این کشور درخصوص پرونده عناصری که به دست نیروهای امنیتی تونس دستگیر شده اند، انتقاد کرده اند؛ این درحالی است که مسئولان قضایی در پاسخ به این انتقادات اعلام کرده اند، به دلیل اینکه در پرونده این افراد مدارک محکمی وجود ندارد، نهاد قضایی چاره ای به جز آزادی آنان ندارد.

این نشریه به رویدادهایی اشاره کرد که نشان دهنده سهل انگاری سرویس های امنیتی تونس در تعامل با تروریست هایی است که عازم سوریه شده اند و یا از سوریه به کشورشان بازگشته اند.

وزارت کشور تونس چند روز پیش برای تونسی هایی که از سوریه به کشورشان بازگشته اند و آنانی که در کنار گروه های تروریستی در سوریه می جنگند ، تعبیر "بمب های ساعتی" را به کار برد.

" لطفی بن جدو " وزیر کشور تونس 24 ماه گذشته گفته بود که سال گذشته از سفر 8000 تونسی به سوریه برای پیوستن به تروریست ها و جنگ در کنار این گروه ها جلوگیری شده است، و تعداد کسانی که سال گذشته در ارتباط با اتهامات تروریستی دستگیر و تحویل عدالت شده اند ، به حدود 1400 نفر رسیده است.
 

پربیننده ترین خبرها