ساکنان یرموک برای مقابله با جبهه النصره آماده می‌شوند

ساکنان یرموک برای مقابله با جبهه النصره آماده می‌شوند
چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 13:23

در پی بازگشت عناصر "جبهه النصره" به اردوگاه یرموک سوریه و توقف ورود کمک های بشردوستانه؛ گروه‌های فلسطینی ساکن این اردوگاه در حال بسیج کردن نیروهای خود برای مقابله با این گروه تروریستی هستند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، درحالیکه هنوز عناصر مسلح و نیروهای فلسطینی با یکدیگر درگیری مسلحانه پیدا نکرده اند، جبهه النصره سعی کرد با انجام اقداماتی گروه های فلسطینی را تحریک کند. جبهه النصره اعلام کرد که تلاش گروه های فلسطینی برای برقراری امنیت در اردوگاه با شکست مواجه شده است.

در همین راستا، در اماکن مختلف اردوگاه، موانع و سنگرهایی ایجاد شد و تفنگ های دوربین دار در اختیار افراد ارودگاه قرار گرفت و مردم اردوگاه بار دیگر به بررسی راه های مین گذاری مناطق حدفاصل میان مناطق اردوگاه با مناطقی پرداختند که به دست عناصر جبهه النصره افتاده است.

منابع فلسطینی همچنین از رسیدن چند محموله سلاح به نیروهای فلسطینی برای مقابله احتمالی با گروه های مسلح خبر دادند، که در صورت شکست مذاکرات با جبهه النصره در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گفته منابع آگاه از داخل ارودگاه، عناصر گروه موسوم به "دولت اسلام در عراق و شام" (داعش) نیز از سمت الحجر الاسود وارد اردوگاه شده و ساختمان دادگاه را اشغال کرده و پرچم های خود را بر فراز آن نصب کرده اند.

عناصر داعش، هدف خود از این عملیات را مقابله با "آشتی شرک آمیز" نام گذاشته و شماری از جوانان را که سعی در اجرای طرح فلسطینی برقراری امنیت بودند، بازداشت و کسانی را که در اجرای این طرح همکاری می کنند، تهدید کردند.

در این میان، عناصر جبهه النصره دو تن از امدادرسانان بیمارستان فلسطین را دستگیر کردند، این افراد در مدت اجرای طرح برقراری امنیت، دو بیمار را از اردوگاه خارج کرده بودند.
مسئولان فلسطینی، تاکید کردند که گروه های فلسطینی به منظور رعایت بندهای طرح برقراری امنیت، هرگونه واکنش را به تعویق انداخته اند. در این میان، شماری از گروه های فلسطینی تلاش برای قانع کردن جبهه النصره برای عقب نشینی از اردوگاه را در دستور کار قرار دادند، اما همه این تلاش ها تاکنون به شکست انجامیده است.
یکی از مسئولان میدانی فلسطینی در داخل اردوگاه یرموک، به روزنامه لبنانی "الاخبار" گفت: شرایط به گونه ای است که به هیچ وجه به نظر نمی رسد جبهه النصره قصد عقب نشینی داشته باشد. ظاهرا آن ها می خواهند از ارتش سوریه در قبال اراضی اردوگاه باج خواهی کنند.

این گمانه زنی را شایعاتی که در پایگاه های خبری اینترنتی منتشر شده است، تایید می کند. صفحه فیسبوک گروه "هماهنگی های انقلاب سوریه" اخیرا خبری منتشر کرده است مبنی بر این که ارتش قصد ورود به اردوگاه یرموک را دارد اما منابع رسمی سوری و گروه های فلسطینی نظیر "جبهه خلق برای آزادی فلسطین – فرماندهی کل" فوری، این شایعه را تکذیب کردند. جبهه خلق همچنین تاکید کرد که دولت سوریه، رسیدگی به مساله اردوگاه یرموک را پیش از آغاز اجرای طرح برقراری امنیت در این اردوگاه، به گروه های چهارده گانه فلسطینی سپرده بود.

روز گذشته نیز، شماری از گروه های فلسطینی، نزدیک میدان الریجی تشکیل جلسه دادند تا به موضوع نفوذ جبهه النصره به اردوگاه رسیدگی کنند.

گروه های فلسطینی در بیانیه ای مشترک، این تجاوز تازه به اردوگاه یرموک را محکوم کردند و گروه های مسلح و در راس آن ها جبهه النصره را در قبال سلامت ساکنان این اردوگاه مسئول دانستند و تاکید کردند که به تلاش های پیگیر برای اجرای طرح فلسطینی برقراری امنیت که اجرای آن به اجماع گروه های فلسطینی و پشتیبانی مطلق دولت سوریه پشتگرم است، ادامه می دهند.

از سوی دیگر، آژانس امدادرسانی و یاری آوارگان فلسطینی "آنروا" اعلام کرد که به دلیل ازسرگیری درگیری ها در اردوگاه یرموک، توزیع کمک های بشردوستانه میان هزاران تن از ساکنان این اردوگاه را متوقف کرد.

"کریس گانس" سخنگوی آنروا در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: آژانس، از روز یک شنبه گذشته تاکنون نتوانسته است سهمیه های مواد غذایی را در میان ساکنان یرموک توزیع کند.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها