فیلم: ارتش سوریه چگونه شهر سحل را پاکسازی کرد

چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 14:19

دمشق – العالم- خبرنگار شبکه العالم از سوریه گزارش داد: نیروهای ارتش سوریه در عملیاتی موفقیت آمیز، شهر "سحل" در شمال "یبرود" (استان ریف دمشق) را تحت کنترل خود در آوردند.

خانم "دارین فضل"  که نیروهای ارتش سوریه را در این عملیات مهم همراهی کرده است، روز چهارشنبه گزارش داد؛ در این عملیات، نیروهای ارتش نخست تپه‌های "روس" را تحت کنترل گرفتند و به سرعت از دو محور شمالی و شرقی وارد عمل شدند. سرانجام پس از گذشت چند ساعت از آغاز عملیات، ارتش اعلام کرد که کنترل کامل شهر سحل را در اختیار گرفته است.  
یکی از افسران ارتش سوریه به خبرنگار العالم گفت: کل این عملیات فقط 48 ساعت از وقت ما را گرفت. هیچ کدام از ساکنان سحل در این شهر حضور نداشتند. عناصر مسلح این شهر را یک منطقه نظامی اعلام کرده بودند به همین دلیل هیچ شهروندی در آن وجود نداشت.
خبرنگار العالم ادامه داد: همه نشانه‌ها حاکی است که عناصر مسلح در این شهر سنگر گرفته بودند؛ آنها با ایجاد تونل، خندق، بیمارستانهای صحرایی، این شهر را به پایگاهی برای خود تبدیل کرده بودند.
اجساد تروریستها در مناطق مختلف این شهر پراکنده شده است، و برخی از آنها تبعه کشورهای دیگر هستند.
یکی دیگر از افسران ارتش سوریه خاطرنشان کرد: برخی از عناصر مسلح که تبعه سوریه بودند، تسلیم شدند؛ برخی از آنان هم که تبعه کشورهای دیگر بودند به سوی شهرهای "عسال الورد" و "فلیطه" گریختند، ولی توانستیم آنها را در مناطق کوهستانی به هلاکت برسانیم.
نیروهای ارتش پس از شهر "سحل" اکنون در حال حرکت به سوی شهر "فلیطه" هستند.
اکنون با این عملیات منحصر به فرد ارتش سوریه؛ منطقه "مزارع ریما" و تپه‌های راهبردی اطراف آن کاملا تحت کنترل نیروهای ارتش قرار دارد.
یکی از افسران ارتش سوریه تأکید کرد: عملیات نظامی از سمت "طیبه – نبک" به سوی منطقه مزارع ریما آغاز شد و نیروهای ارتش توانستند مزارع ریما و تپه کویتی را پاکسازی کنند و شمار قابل توجهی از تروریستها را به هلاکت برسانند. شماری از این تروریستها نیز به اسارت نیروهای ارتش در آمدند که برخی از آنها تبعه عربستان، لیبی و مصر هستند.
کنترل این تپه‌های راهبردی دستاورد بسیار مهمی برای نیروهای ارتش سوریه است.
شهر مهم "یبرود" اکنون از طرف مناطق "مزارع ریما" و "سحل" کاملا تحت محاصره نیروهای ارتش قرار دارد، و تنها گذرگاه به این شهر جاده فلیطه به عرسال است. برخی منابع نزدیک به عناصر مسلح نیز از وجود اختلافات بسیار بین آنها خبر داده اند.

پربیننده ترین خبرها