توهین به شیعیان در پست‌های بازرسی بحرین

توهین به شیعیان در پست‌های بازرسی بحرین
چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 18:30

العالم - مسئول بخش آزادی‌های دینی در مرکز نظارت بر حقوق بشر بحرین، از گزارش‌هایی مستند مبنی بر اهانت و ناسزاگویی به ده‌ها شهروند شیعه هنگام عبور از پست‌های بازرسی در شهرها و روستاهای این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شيخ "ميثم سلمان" با اشاره به سخت‌گیری‌های اخیر نیروهای امنیتی علیه شیعیان بحرین، گفت: مسئولان بحرینی از انفجار مشکوک روز یکشنبه گذشته که به کشته شدن سه نفر از کارکنان وزارت کشور بحرین منجر شد، به عنوان بهانه‌ای برای سرکوب شهروندان بحرینی و ایجاد رعب و وحشت و هتک حرمت آنها و اهانت به بخش عمدۀ جامعه بحرین (شیعیان) به بهانه‌های دینی و مذهبی سوء استفاده می کنند.

به نوشته سایت خبری الوفاق، شیخ سلمان افزود: مجازات جمعی شیعیان، اهانت و به حاشیه راندن آنان، اقدام رسمی و آشکار رژیم آل خلیفه در بحرین است که به وضوح در رفتارهای و اقدامات مسئولان آل خلیفه نمایان است.

وی تاکید کرد:  طایفه گرایی، یک رفتار شخصی نیست که از افراد منسوب به ادارات و نهادهای رسمی در بحرین سر بزند، بلکه سیاست رسمی غیرعلنی است که بر اساس آن با شهروندان بر اساس وابستگی مذهبی و منطقه ای آنان رفتار می شود و بدین شکل، سران رژیم آل خلیفه در تضعیف هویت ملی همه شهروندان سهیم هستند.

شیخ سلمان از جامعه بین الملل خواست در این مرحله دشوار، برای اعمال فشار بر رژیم آل خلیفه  در راستای توقف مجازات جمعی شهروندان شیعه، بازداشت های ظالمانه، یورش به منازل و هتک حرمت شیعیان و همچنین جلوگیری از حمله به آنان با گازهای سمی، به نقش انسانی و سیاسی خودعمل کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها