انتقاد شدید نخست‌وزیر عراق از پارلمان

انتقاد شدید نخست‌وزیر عراق از پارلمان
چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 20:03

العالم - نخست وزیر عراق با انتقاد از عملکرد و رفتار پارلمان این کشور، تصریح کرد: پارلمان از چارچوب قانون خارج شده و به علت سیاستی که برای به شکست کشاندن دولت در پیش گرفته، دیگر مشروعیت ندارد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری العالم، "نوری مالکی" امروز (چهارشنبه) در نطق هفتگی خود گفت: یکی از مهم ترین اقدامات پارلمان در مسیر به شکست کشاندن دولت عراق، ناکام گذاشتن قوانین ضروری است که از سوی دولت برای بهبود بوضع معیشتی مردم وضع شده و بر همین اساس دولت از این شیوه پارلمان نزد دادگاه فدرالی انتقاد کرده است.

به نوشته سایت "سومریه نیوز"، مالکی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: پارلمان سیاست ناکام گذاشتن قوانین ضروری و تاثیرگذار دولت در وضعیت مردم را در پیش گرفته و به این ترتیب از چارچوب قانون خارج شده و دیگر مشروعیت ندارد.

به عقیده ناظران، رابطه بین قوای مجریه به ریاست نوری مالکی نخست وزیر عراق و قوه مقننه این کشور به ریاست اسامه النجیفی دچار تنش شده و از یک طرف قوه مجریه، النجیفی را به منحرف کردن مجلس از مسیر واقعی متهم می کند و از دیگر سو، طرف مقابل، نوری مالکی را به تکروی در تصمیم گیری و تلاش برای به حاشیه راندن پارلمان متهم می کند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها