سیاست تبعیض نژادی بحرین در حوزه پزشکی

سیاست تبعیض نژادی بحرین در حوزه پزشکی
پنج‌شنبه 15 اسفند 1392 - 12:52

العالم - سیاست تبعیض نژادی حکومت آل خلیفه در بحرین، برای محروم کردن اکثریت شیعه این کشور، علاوه بر حوزه های آموزش و پرورش و سایر ادارات دولتی، هم اکنون در حوزه درمان نیز به صورت آشکار بروز و ظهور یافته است.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، یکی از اقدام های ناپسند حکومت آل خلیفه اعطای تابعیت به بیگانگان برای برهم زدن ساختار جمعیتی اکثریت شیعه این کشور و همچنین اعمال سیاست های تبعیض نژادی به ویژه محروم کردن شیعیان از اشتغال در ادارات و دیگر نهادهاست.

در این خصوص وزارت کار اردن دیروز (چهارشنبه) از فراهم شدن فرصت های شغلی برای جویندگان کار این کشور در یکی از بیمارستان های عمومی بحرین خبر داد.

این اقدام حکومت بحرین در حالی صورت می گیرد که رژیم آل خلیفه همچنان به انفصال از خدمت و زندانی کردن پزشکان، پرستاران و جراحان بحرینی ادامه می دهد.

در آگهی منتشر شده از سوی وزارت کار اردن، 280 فرصت شغلی به اردنی ها ارایه شده که یک پزشک مشاوره، دو دستیار مشاوره، یک رییس بخش پزشکی هسته ای، 2 معاون رییس بخش پزشکی هسته ای، 4 تکنیسین رادیولوژی، یک مامور کنترل کیفیت و 2 تکنیسین آزمایشگاه بافت، از جمله مشاغل مورد نیاز در بحرین اعلام شده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی اخبار البحرین، دیگر مشاغل مورد نیاز در بحرین شامل 10 تکنیسین آزمایشگاه خون، 5 تکنیسین آزمایشگاه پاتولوژی، 5 تکنیسین بانک خون، 6 تکنیسین بیهوشی، 11 مدیر پرستاری، 10 معاون مدیر پرستاری، 18 رییس بخش های پرستاری، 154 پرستار و 48 ماما اعلام شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها