بشار اسد درباره اوکراین به پوتین چه گفت

بشار اسد درباره اوکراین به پوتین چه گفت
پنج‌شنبه 15 اسفند 1392 - 17:02

رئیس جمهور سوریه در تلگرافی به همتای روس خود، با تلاشهای روسیه برای بازگرداندن امنیت و ثبات به اوکراین اعلام همبستگی کرد.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "بشار اسد" در این تلگراف با اعلام همبستگی خود و ملت سوریه با تلاشهای روسیه برای بازگرداندن امنیت به اوکراین، تأکید کرد: با تلاشهای پوتین برای بازگرداندن امنیت و ثبات به کشور دوست اوکراین در مقابل توطئه‌ها و کودتایی که ضد دموکراسی و قانون به نفع افراط گرایان تروریست صورت گرفته است، اعلام همبستگی می‌کنیم.
بشار اسد با بیان اینکه این تلاشها با پایبندی روسیه به قوانین بین المللی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: تکیه کردن پوتین در سیاستهایش بر قوانین بین المللی و اهداف سازمان ملل متحد، این تضمین را برای همه ملتهای دنیا فراهم می‌کند، که دنیای متوازن و شفاف بر اساس احترام به حاکمیت کشورها و حق ملتها در تعیین سرنوشت خودشان، به وجود بیاید.
رئیس جمهور سوریه تأکید کرد که از روش عاقلانه پوتین در حمایت از صلح و ثبات و تلاش برای ایجاد نظام جهانی و مبارزه با افراطی گری و تروریسم، پشتیبانی می کند؛ و اطمینان دارد که پوتین می‌تواند در بازگرداندن مشروعیت و آرامش به اوکراین سهیم باشد، و مردم اوکراین هم می‌توانند به افراطی گری و تروریسم در سراسر کشورشان پایان دهند.
ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اخیرا در کنفرانسی مطبوعاتی تأکید کرد که حوادث اوکراین برخلاف قانون اساسی این کشور و کودتا است. در این کشور با زور سلاح بر حاکمیت چیره شده‌اند و مسئولان فعلی اوکراین غیر قانونی هستند.
وی همچنین خاطرنشان کرده بود که در صورت گسترش ناآرامی‌ها و آشوب به مناطق شرقی اوکراین، روسیه حق مشروعش را در استفاده از همه ابزار ممکن جهت دفاع از اوکراینی‌ها محفوظ می‌داند؛ و باید حق اوکراینی‌ها را در تعیین سرنوشتشان از طریق مشارکت برابر در همه مناطق این کشور، تضمین کرد.

پربیننده ترین خبرها